Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Vox amplug?


Siss29

Anbefalte innlegg

Jeg ser at jeg mye blir sittende å øve på gitar uten forsterker, siden jeg har to smårollinger på 1 og 3 år som er i overkant klåfingrede. Eller det blir øvd når de har lagt seg. Da blir det ofte ikke særlig hendig med en stor forsterker. Jeg har derfor sett litt på Vox Amplug og lurer på om det er mange som har prøvd ut disse? Som dere sikkert har fått med dere, så går det mest i GNR for tiden på meg, så hvilken av modellene passer best for den slags musikk? Etter lydklipp på Vox sine sider og rundt omkring har jeg foreløpig en favoritt i Classic Rock. Noen inspill?

For øvrig holdt jeg på å få skikkelig abstinenser her tidligere i dag, da forumet var under oppgradering over laaang tid (eller det føltes slik iallfall :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Korg Pandora koster litt mer enn en Amplug, men til gjengjeld er den 100 ganger med allsidig. Er laget for å spille med headset og låter bra.

http://www.korg.com/us/products/effects/pandoramini/

Har du en Ipad liggende er annet alternativ at du skaffer deg en Apogee Jam, Irig-plug eller tilsvarende. Da kan du laste ned apper som Positive Grid sin Jamup Pro eller Irig sin Amplitube. Fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det kan være en fordel at det ikke er 100 valgmuligheter. Jeg spiller mest GNR, fordi jeg ikke har tid og anledning til å øve så mye. Dermed må jeg konsentrere meg om det samme over lengre tid for å i det hele tatt lære noe. Kjøper jeg noe sånt, blir jeg jo bare sittende og skru og lete etter bra lyder i stedet for å spille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har headset utgang på mustangen din.. Den låter -mye- bedre enn amplug.

Ja det skjønner jeg. Men det er mye mer styr å dra fram både gitar og amp med ledninger osv, en å bare ta en amplug ned fra hylla her og plugge i øretelefoner. Alt må nemlig pakkes bort igjen etter bruk på grunn av småungene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En glimrende unnskyldning for å lage seg furtebu :D

He he....er under bygging, bare ikke til meg :P Gutta som fyller 12 i år skal få ett anneks å boltre seg i, så de slipper å sitte oppå oss og kjede seg på kveldstid :P Kanskje om 7-8 år når de flytter ut.....Hmmmm.....eller nei, da tar vel piene over, men da er det jo fullt av rom ellers i rommet å boltre seg på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Amplug AC 30-type og en Amphone Twin. De er helt OK, men jeg synes begge blir litt fiklete å justere. Justerer jeg dem på forhånd, er det ikke noe problem. Ampluggen krever romslig ledning til headsettet, og i mange tilfeller foretrekker jeg også skjøteledning til Amphonen. De andre variantene har jeg ikke prøvd, men lyden i min Amplug og Amphone er greie til øving. Jeg ville dog ikke bruke dem til innspilling eller miksing etc.

Nå har jeg en røramp i stua jeg kan bruke når ingen sover, og en liten Roland Cube Lite som er mye bedre og enklere å bruke enn begge Vox-duppedittene. Cubeliten har også headsett-utgang, og får plass i ei bokhylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med amplug er jo den kompakte portabiliteten. Jeg liker Vox Stomplab, men den krever 4 batterier som må skiftes etter 7.5 timers bruk. Med veggvorte blir man enda mer stasjonær, og da begynner headsettutgangen på Mustangen å bli et like greit alternativ, IMHO.

Amplug bruker også batteri, men færre og holder lenger, og så har man alt, inkludert hodetelefonutgangen og betjeningen på gitaren.

Jeg tror det viktigste for å velge riktig her er hvor lettvekt man ønsker at løsningen er. Kan man leve med at ting ligger på bordet/gulvet, så er det verdt å vurdere Pandora eller Stomplab. Men da er det en rekke andre multieffekter som er aktuelle også.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.