Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD 1969 Fender Bassman!


Anbefalte innlegg

Ser ut som han har lagt inn kanalswitching og lampe for vise hvilken kanal som er på. Men ser jo ut som han har modda kanalene også. Han har ihvertfall brukt Weber sitt rele switchekort. Har brukt det på noen amper sjæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, han har jo bytta frontplata.............. Skulle gjerne kommentert kretsen men det er helt umulig utifra de bildet der ass.

Hvis jeg først skulle modda en sånn Bassman ville jeg laga tweed BM/JTM45 kretsen på den ene kanalen, og beholdt blackface på den andre, men det er meg da..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også egentlig silverface ('71), men bygd om til blackface specs. Det interessante på din er jo at basskanalen er ofret til fordel for en gainkanal. Jeg tror egentlig at normalkanalen er relativt urørt, bortsett fra at den er gjort om til blackface spec. Jeg vurderte å la Slaatsveen gjøre samme mod på min silverface export for en del år tilbake, men kom aldri så langt (solgte ampen til fordel for en Headstrong Lil' King).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig som du sier Truckstop Chuckie. Her er hva han skriver selv: Ampen er blackfacet , og det er installert vrengkanal som styres med fotbryter. Du plugger alltid inn i instrumentkanalen. Inputen på basskanalen er for fotbryter, som aktiverer vrengkanalen. Med fotbryter får aktiverer du vrengkanalen... Instillingene for den er pot´ene på basskanalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg testet forsterkeren litt. Og jeg må si at at jeg fikk følelsen av å komme "hjem" igjen. Fikk tilbake godfølelsen jeg hadde da jeg kjøpte min første Fender amp :) Nå må jeg bare skaffe meg to elementer til som er passende til bassmanen, og bygge om kabinettet/bygge nye kabinetter, så jeg kan kjøre wet/dry eller A/B. Her er et bilde av kroken min i stua der vi øver.

post-10124-0-91705600-1395613711_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.