Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning


morten

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert tatt opp mange steder her inne, men jeg lurer på om noen har tips til hva jeg kan bruke som strømforskyning. jeg bruker stort sett amp kanalene i tillegg til en TC-Gforce.

Det jeg trenger strøm til er:

-Peterson Strobostomp Tuner

-Skrydstrup volumboost

-Boss/Roland FC50 midibrett

Det står på nidibrettet at det kun skal brukes Boss adapter! det er 9v 60mA, det er vel sikkert mere enn det som effektbokser krever.

Skrydstrup pedalen krever minimum 50mA og det skal være center negativ, hva nå enn det betyr..

Jeg har lite peiling på størm og slike ting da jeg stort sett har brukt batterier for å slippe ledninger og sånn, men nå må jeg kansje lage meg et eksternt pedalbrett, når jeg endrer amp oppsettet mitt lit.

Håper noen her har tips om hvordan jeg kan gjøre det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva center negative betyr, men du trenger vel egentlig kanskje bare en adapter med daisy chain, så lenge adapteret kan levere litt strøm. 60mA er ikke stort. Delaypedalen min drar 120mA, og reverben 100mA. Uansett vil jeg tro at hvilken som helst 9V-adapter som kan levere 3-500mA(hvis du har 3stk og to av de trekker 110mA, så trenger du jo ikke så forferdelig mye mer. Tunere tar ikke stort, antar jeg.)

Så, 9V-adapter med flere uttak på. At boss skriver at de bare vil ha boss adapter er bs. Strøm er strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Center negative betyr at minus på likestrømmen kobles til hullet i midten på pluggen, "Boss- og Rolandstandard".

Noen får gjør det motsatt, og bruker du en strømforsyning som er motsatt, kan du ødelegge boksen. Det er grunnen til at de sier at man bare skal bruke original strømforsyning. Strøm er strøm, ja, men den kommer i dette tilfellet i to forskjellige varianter som ikke går om hverandre. :)

Det enkleste her er å gjøresom morten skriver, men i noen tilfeller kan det bli støy i systemet. Svært ofte blir det ikke noe problem, og da trenger du en strømforsyning med isolerte utganger. Det er bare å prøve, det er ikke farlig, så lenge du passer på det der med minus på senterleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.