Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke Joyo pedaler har dere prøvd?


Siss29

Anbefalte innlegg

Hjemmedag med barna, og siden det da ikke er så enkelt å spille gitar, så sitter jeg heller og surfer litt rundt på interessante gitarrelaterte ting :) Har den siste tiden sjekket ut en del pedaler av merket Joyo på Youtube, som jo selges veldig billig på e-bay, og slett ikke så dyre her i Norge heller. I tillegg synes jeg det høres ut som mange av de låter ganske bra og.
Foreløpig skal jeg teste ut effektene som er i Mustangen min, men det hadde vært moro å høre om det er mange som har testet ut disse pedalene og hvilken erfaring dere har med de? Hva dere synes om de?
Jeg har dog bestilt meg en Joyo Noise gate, for å se om den kan gjøre noe med støyen i forsterkeren. Funker det dårlig, så er det jo ikke store summen som går tapt lell :P

Synes spesielt Joyo Sweet Baby Overdrive låter lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også hjemme i dag. Jeg bruker fortsatt Joyo Dyna Compressoren, og har hatt Joyo Vintage Overdrive og Joyo Crunch Distortion. Ingenting i veien med pedalene, robuste og gir deg en del muligheter.

Hot Plexi og US Dream skal visstnok være gode de også.

Ta en tur innom chatten om du får muligheten, den du finner den i siste fane nesten øverst i vinduet. Der er det som regel noen folk om morgenen og under arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har alt som trengs og mer til i ampen. :)

Det var ett mer fortellende svar ja. Jeg forventet meg noe sånt som " Fender Mustang er en dritt-amp som vil låte enda mer dritt med pedaler" eller noe :P

Men vil ikke noen pedaler låte bedre enn de innebygde effekter og forsterkersimuleringer da?

Synes nå uansett det er moro å høre hva deres erfaringer er med disse Joyo-pedalene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, det er vel ingenting i ampen som topper f.eks. en Klon, men de mer streite effektene i ampen gjør jobben mer enn bra nok. Skal du på bandøving eller bruke den på gig så ser jeg jo klart fordelen med å ha et par pedaler i front for allsidighetens skyld, men til stuebruk? Niks. :)

Forsterkersimuleringene er forøvrig bedre enn alt du kan få av pedalvreng, med mindre vi snakker om kanskje 2000kr-klassen og oppover...

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Caifornia Sound og Extreme Metal...

Forsåvidt ganske bra lyd i de, California prøver å gi deg Mesa/Boogie lyden, ganske ok.

Men litt dårlig byggekvalitet mener jeg, ledningene som var loddet på fotbryteren datt av på begge etter kort tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Joyo digital delay, som funket fint, men hadde andre delaypedaler(boss, retro sonic) som ble brukt mer.

Har hatt en Ultimate drive et par år nå. En slags OCD-klone. Har en original OCD som absolutt låter bedre, men Joyo låter i samme gata, og koster ingenting i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Joyo digital delay, som funket fint, men hadde andre delaypedaler(boss, retro sonic) som ble brukt mer.

Har hatt en Ultimate drive et par år nå. En slags OCD-klone. Har en original OCD som absolutt låter bedre, men Joyo låter i samme gata, og koster ingenting i forhold.

Jeg har sett sammenligninger av Joyo Vintage Overdrive og Ibanez Tubescreamer feks, og for meg (og mitt utrente øre) iallfall så låter det veldig likt. Var også noen andre sammenligninger jeg så som virket likt for mitt øre. Og om byggekvaliteten er litt dårligere, så er sikkert slitasjen mye mindre fra min side og, da eventuelle pedaler kun vil bli brukt til stuebruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at byggekvaliteten på Joyo er noe lavere enn på Mooer. Jeg har fire Mooer-pedaler og de fungerer prikkfritt alle sammen og tåler en støyt. Eneste negative ved de, ikke for meg men kanskje for andre, er at de ikke tar batterier, men må mates med strømadapter. De tar minimalt med plass på effektbrettet, støyer overraskende lite til å være såpass billige, og...., så er de billige også. Jeg har ikke testet Tube Screamer-klonen deres enda, men tenkte å gå til innkjøp av den for å teste. Det er ingen heksekunst å klone en Tube Screamer, så Mooer-varianten kommer nok sikkert til å erstatte Ibanez TS-9 på mitt brett.

Jeg hadde kjøpt Mooer fremfor Joyo. Alternativt har man Eno-pedalene som jeg mistenker kun er rebranda Mooer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.