Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enklest og billigst måte å spille inn musikk?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke mye om Mustangen, men den bør ha et OK lydkort innebygget for at det skal gå bra.

Hvis ikke får du lydforsinkelser og støy, det er veldig veldig irriterende!

Man får kjøpt billige lydkort som dekker behovet for en soveromsgitiarist. Jeg betalte vell 6-700kr for Line6 Toneport UX1, har tidligere hatt en Line6 POD XT også til billig peng.

Begge dekket behovet ganske greit til mitt bruk.

Oppsett: Gitar >> Line6 >> PC (USB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er bare gitaren du skal ta opp, så har du vel fått alt du trenger med Mustangen. Skal du begynne å ta opp sang og slikt, så er en mikrofon og et enkelt lydkort med XLR-inngang noe som åpner en del flere muligheter.

Synge kan jeg IKKE, så det blir aldri aktuelt :D

Men kan den ta opp med backingtracks? Enten koblet til ampen eller via Fuse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man bra backingtracks? Noen som har noen bra kilder? GNR sine låter, spesiel Sweet Chikd of Mine. Jeg har ett hefte som heter Ultimate minus one eller noe, men jeg får det ikke helt til å stemme. Tror ikke gitaren er stemt ned på gitaren der? Så lite peiling har jeg på musikk, at jeg ikke vet om det har noe å si på tracket uten gitaren :blush: Uansett interessert i kilder hvor man kan finne backingtracks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.