Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan monterer du diverse pedaler på brett?


The Euphor

Anbefalte innlegg

Ja, så kom dette spørsmålet til meg. Jeg er helt sikker på at mange har erfaring med dette og at det finnes noen opplagte svar som jeg ikke kjenner til.

Mitt spørsmål retter seg til pedaler med relativt store gummiknotter - tenk wah

Jen%20Cry%20baby%20Wah%20Wah%20back_sm.j

For å feste denne typen pedaler til et pedalbrett tenker jeg i utgangspunktet å bruke borrelås. Gummiknottene er for store til at de kan stå på - borrelåsen vil ikke få kontakt med selve pedalbrettet. Skruene går heller ikke langt nok inn til at gummiknottene bare kan fjernes. Kappes skruene vil det ikke senere være mulig å sette tilbake gummiknottene. I utgangspunktet er det ønskelig å kun foreta endringer som lar seg reversere. Hva er den opplagte løsningen jeg ikke ser?

Har tenkt på at en tykkere bunnplate som gjemmer skruene hadde vært ypperlig, noe som dette http://www.stompin-ground.com/products/sgwahplate.htm#1. Nødvendig?

Hva da med andre pedaler hvor dette ikke er et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en rektangulær treplate på størrelsen med pedalen, som er like tykk som gummiknottene? Drill huller til skruene og sett på en foringsring så skruene ikke forsvinner inn i treplaten. Lim borrelås til treplaten (med huller der hvor skruene og foringsringene er. Billig løsning.

Det bør fungere. Kan feste treplata til bunnplata ved hjelp av borrelås. Jeg er faktisk så lite hendig at det å lage en slik plate på fint manér vil være vanskelig. :D Høres riktignok ut som om dette bør fungere. :)

Å fjerne bunnplata er ikke et alternativ. Blir så skuffende lite å feste borrelåsen til. I tillegg er det et spørsmål om skjerming av elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme utfordring med min wah. Det jeg gjorde, var å ta vekk gummiknottene, la skruene stå litt ut, gaffe bunnplaten til sidene av pedalen, og feste med borrelås som vanlig. Skruene fikk akkurat plass i hullene på brettet, noe gummiknottene ikke gjorde. Nå er vel dette litt avhengig av målene på pedalbrettet ditt.

Edit: Mtp. hvor fantastisk gaffatape er, burde vel dette funke også uten skruene.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.