Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tom Anderson Atom


Kossoff

Anbefalte innlegg

Jau. Har en Hollow Atom med M1 og M3 pickup. En veldig spesiell gitar. Ikke "nr 1" gitaren, men en gitar som beholdes i samlingen.

Er jo selfølgelig en lett gitar siden den er en "hollow" + en fantastisk god hals.

Picupene er veldig forskjellige fra mine andre gitarer. Noen sier de ikke liter Anderson pickups, men for meg er de bra, bare anderledes.

Hadde og en PRS C24, men den ble ofret for noe annet.

t_2014316_Atom.jpg

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Har en Hollow Atom med M1 og M3 pickup. En veldig spesiell gitar. Ikke "nr 1" gitaren, men en gitar som beholdes i samlingen.

Er jo selfølgelig en lett gitar siden den er en "hollow" + en fantastisk god hals.

Picupene er veldig forskjellige fra mine andre gitarer. Noen sier de ikke liter Anderson pickups, men for meg er de bra, bare anderledes.

Hadde og en PRS C24, men den ble ofret for noe annet.

En del sier de ikke liker TA mikker fordi de har prøvd en på 80 tallet med veldig modern og steril lyd... TA har en stor variasjon av mikker og du får dem tilnermet slik du vil! En Atom kan du få konfigurert akkurat slik du vil ha den med en mengde options, TA har faktisk hatt stor utvikling på mikker de siste årene med masse vintage.

Om du liker PRS/Les Paul stuk så må du sjekke ut Bulldog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del sier de ikke liker TA mikker fordi de har prøvd en på 80 tallet med veldig modern og steril lyd... TA har en stor variasjon av mikker og du får dem tilnermet slik du vil! En Atom kan du få konfigurert akkurat slik du vil ha den med en mengde options, TA har faktisk hatt stor utvikling på mikker de siste årene med masse vintage.

Om du liker PRS/Les Paul stuk så må du sjekke ut Bulldog

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Jeg har hatt 4 Andy's(og sikkert spilt på mer enn 20) godt spredt utover aldersmessig og med forskjellige mikker.

Tom voicer pickuper på sin måte og det er helt klart en rød tråd der.

De er ikke dårlige selvsagt, det kommer ned til smak.

Noen synes f,eks Suhr sine mikker er for brighte, jeg elsker de.. Kutter gjennom en miks som bare det.

Different strokes osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikkje PRS/LP.. :P

Klumpete greier IMO...

Nå har jeg ikke tenkt på LPen min som spesielt klumpete, men Atom med sin flate topp føles jo mindre.

Min har Bigsby montert, og den holder godt på stemmingen. Det er jo fantastisk flotte gitarer dette her mtp byggekvalitet som sikkert er diskutert her før. Det som er litt spesielt som jeg skrev over er mikrofonene. Jeg liker de veldig godt, men jeg er også glad i min Suhr som ble beskrevet over her som brighte. Smak og behag ble også nevt over, men jeg liker nå begge, bare veldig forskjellige. Atomen brukes litt for sjeldent, men hver gang jeg drar den med på en øving får jeg samme godfølelse. Skulle jeg derimot bare hatt en gitar ville den nok reist videre til fordel til min klumpete LP ;-)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.