Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive pedaler og Fender Mustang 2?


Siss29

Anbefalte innlegg

Flosshatt og solbriller er for øvrig helt nødvendig for å få den rette Slashlyden!

Jeg har mørkt hår, men jeg må vel kanskje farge det helt svart og ta permanent og :P

Men fra spøk til alvor, så har jeg jo funnet videoer av folk som bruker Fender Mustang forsterker (også 1 og 2) som i mine høres ut som bra nok GNR lyd. Og jeg har hørt folk som har spilt på den Les Paulen som jeg har som låt bra nok GNR for min del. Så da bør jo kombinasjonen av de to (Fender Mustang 2 og Epiphone Les Paul Plustop Pro) funke greit og? Det er mulig det bare låter bra/greit og ikke låter som GNR i det hele tatt heller. Bare at jeg tror det. Han Andertons fyren spiller jo introen her feks med Epiphone Les Paulen. Og 7-8 minutter ut i denne spiller fyren i videoen en GNR låt med samme gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest alle innleggene til punkt og prikke, men bruk innstillingen Fender Twin Reverb så funker alle pedaler!

Jeg har en Mustang IV og får til alt "inside the amp" men det er feil det noen skiver over her at det finnes en tube screamer der. Det gjør det ikke!

Mustang er vanvittig fin, og leverer knallyd på fornuftig nivå. Ikke bånn guffe, for da lukter det kumøkk av høyttalerne (Mustang IV).

Med Twin-instilling kan du bruke alt du vil av stomps, og du skal vite at det er en av de få transistor-forsterekerene som takler stomp-pedaler godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ett Fender Fuse GNR preset som jeg lastet ned og installerte, som jeg likte godt. Det brukte British 80's som amp og en Fuzz stompbox og i tillegg Delay og Reverb som utgangspunkt etter det jeg kunne se på programmet. Likte det godt til introen og til solodelene jeg øver på.

Men hva brukes egentlig til de delene som høres litt sånn akustisk ut? (Av mangel på bedre ord/forklaring) Delene mellom introen og soloene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.