Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive pedaler og Fender Mustang 2?


Siss29

Anbefalte innlegg

Opprinnelig var jeg på leting etter oppsett for å høres ut som lyden til Slash i GNR i Sweet Child of Mine, men så jeg kom jeg over en sammenligning av Joyo Vintage Overdrive og Ibanez Tubescreamer (?) og syntes egentlig lyden av den(førstnevnte) hørtes veldig fin ut. Er en overdrive pedal noe som vil gi litt ekstra når man skal spille soloer for eksempel? (Ikke nødvendigvis GNR-soloer, men generelt) Synes det hørtes bra ut med pedalen på Youtube-videoene iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en Fender Mustang, men min ringe erfaring er at slike moderne forsterkere "tar" pedaler mye dårligere enn gammeldagse rørforsterkere.

Jeg vil tro at du kan ratte det til Slash- lyden på den mustangen. Det er noe å lære, mye å knotte på, men i bunn og grunn er ikke de fleste pedaler annet enn noen få transistorer, dioder og motstander. Det kan mustangen din kopiere lett som fett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være digitalforsterker så både låter de bra og tar pedaler bra. Har lånt en på øving av og til med overraskende bra resultater.

Det burde kunne gå an å skru seg til noenlunde sånn lyd på forsterkeren, og det er vel mulighet for å laste inn andre sine lyder også såvidt jeg husker, så du kan lete litt rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du bruker Fuse sammen med Mustangen! I såfall kan du laste ned tonnevis med Slash og GNR presets hvor det garantert finnes noen som låter bra. I tillegg kan du sette inn en virituell overdrivepedal som gir deg det llle ekstra for soloer.

https://fuse.fender.com/

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel der problemet ligger. Har ikke tid og anledning til å skru og lete meg fram til de rette lydene, i og med at jeg mesteparten av døgnet har en 1-åring og en 3-åring i nærheten av meg som klør i fingrene etter å skru og fikle både på gitar og forsterker. Og når jeg endelig har tid til overs (ungene er lagt), så kan jeg jo ikke bråke med forsterkeren :P Dermed blir det heller surfet etter oppsett og løsninger på hvordan jeg kan få den riktige lyden uten å skru og lete i timesvis (når jeg først har sjansen til å spille) :D
Og headphonesene jeg har fungerer bra lydmessig på pcen, men jeg syntes ting låt litt tamt når jeg koblet de til forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Fender Fuse (og presets derfra) er sikkert løsningen da :)

Men mens jeg har oppmerksomheten deres. Som sagt, jeg er velig newbie. Jeg holder som tidligere nevnt på å lære meg Sweet child of mine av GNR. Foreløpig mest uten amp for å lære tabsene og gangen i låta. Spørsmålet er som følgende: Han bruker forskjellige innstillinger på intro, rytme og soloer? Hva bruker han egentlig? Er det ganske clean lyd på intro, noe vreng på noe av rytmedelen og på soloen? (Som sagt jeg har LITE peiling :blush:. Og nei, jeg er faktisk IKKE blond :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo en del til dels åpenhjertig info, og jeg kan med klarhet si at du ikke kan kjøpe den lyden på boks, særlig siden du har den ampen du har. Den lyden, eller hvertfall noe i nærheten av den, finnes, og så er det snakk om øving og dine fingre for å få det mer likt i en ganske lang periode før det er noen vits i å hive penger etter det. Da har du trolig vokst fra både gitar, amp og framstår på nettet som "The amazing Norwegian woman that plays and sounds just like Slash".

Bruk tid. Ikke penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uvesentlig hvilken pickup du bruker på de forskjellige delene av låta heller.

Gi meg det gjerne inn med teskje... :blush:

Her er det jo en del til dels åpenhjertig info, og jeg kan med klarhet si at du ikke kan kjøpe den lyden på boks, særlig siden du har den ampen du har. Den lyden, eller hvertfall noe i nærheten av den, finnes, og så er det snakk om øving og dine fingre for å få det mer likt i en ganske lang periode før det er noen vits i å hive penger etter det. Da har du trolig vokst fra både gitar, amp og framstår på nettet som "The amazing Norwegian woman that plays and sounds just like Slash".

Bruk tid. Ikke penger.

Nå lurer jeg på om du kanskje tar ting litt for bokstavelig :P Jeg kan jo søke opp videoer fra Youtube av gitarister som ikke nødvendigvis er verdens flinkeste, men som i mine ører lyder som GNR-lyd.

Og nei jeg har nok ikke talentet, eller tiden til å øve til å bli "The amazing Norwegian woman that plays and sounds like Slash" Men jeg håper etterhvert å lære meg denne låta bra nok til at det låter bra (ikke surt og helt feil), om ikke nødvendigvis akkurat slik som Slash spiller den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.