Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Jimmy Page Les Paul Standard vs Gibson R9 59 Les Paul Standard


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Får se om jeg orker sette Faber på R8 når den kommer. Veier 4.2 kg så håper det ikke oppleves som bly tungt, men annet en det tror jeg vi skal komme godt overens.

I dag fikk jeg tilbake Tokai LS60 goldtopen etter service hos doktorn og begynner å angre at jeg la den ut for salg! Mulig jeg må beholde den altså...
Angrer hver gang jeg legger ut SGn også, fy flate for en gitar!!

Men er det flere enn meg som sliter med samvittigheten over å ha for mange gitarer? Er vel neppe så mange her som spiller like ofte ute som type Kvelertak etc, men jeg må innrømme at jeg sliter med samvittigheten over å sitte på så mange fete gitarer (penger) uten å egentlig kunne forsvare bruken av de (penger/gitarer)...

En tullegitarist på fritida som meg kunne sikkert brukte mye av disse pengene på mer vettige ting.. Er derfor jeg stadig selger gitarer jeg akkurat har kjøpt, den jævla samvittigheten kommer snikende og tvinger meg ut på Finn.no.

Vi får se, jeg kommer iallefall til å beholde Nebelungen, Yamahan og Junioren. Ønsker å beholde SGn også og R8 så klart. Så får vi se om jeg klarer å gi slipp på Goldtopen og evt SGn... Det burde kanskje etableres enn AA type klubb for gitarister? :huh:

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd spiller det jo ingen rolle!

Om du ikke har råd, slik at det går på bekostning av 'viktige' ting, så bør du nok ta deg en innkjøpspause.... Og selge noen....

Men bak på t-skjorta mi står det "You can never have too many guitars"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å ha dårlig samvittighet pga en flott gitarsamling. Kjøpte meg gitar #9 i dag på eBay (en strippet SG Standard fra 1998 til som jeg skal lakke og putte nytt hardware i). Etter jeg begynte å handle gitarer jeg har lyst på, og ikke nødvendigvis trenger, så har det blitt kun gitarer i samlingen som jeg vil beholde :) Sier det igjen, den SG'en hadde jeg aldri solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare behold gitarene .

Hva er vitsen med å ha penger i banken nå for tiden ?

Får nesten ingen renter og Staten vil flå deg på formueskatt !

De fleste av mine gitarer vil øke i verdi mer enn å ha penger i banken .

Før har jeg vast vekk masse penger på biler og mc .

Er mye bedre å bruke de på gitarer .

Har rundt 25 nå og ikke kan jeg shredde noe særlig heller , men for meg er det hobby som gir meg glede .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Sant nok:) Beholder SGn iallefall. Gleder meg til å få R8 i hus!

Har ikke hatt R8 før men R6, R7 og R9. Er vel ikke rare forskjellene kan jeg tenke meg.

Spent på finishen og om den er litt honey burst ish som jeg ønsker den skal være.

Ser bra ut på bildene men vi får se.

Satser på super bonus i sommer så får jeg beholde alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en regel om at hvis jeg kjøper en gitar, så må en gå. Det har fungert ganske greit til nå :) Så sitter ikke på så mange gitarer, men de er ganske kule de jeg har nå iallfall!

Blir spennende å se R8en din Frank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde same regel som MAa før.. men det endte jo opp med at eg hadde ein god gitar og 4-5 halvdårlege.

No har eg som regel å ikkje kjøpe gitarar eg ikkje kicker på umiddelbart, evt. hatt lyst på lenge.

No har eg pr. dags dato 3 kanongode elgitarar og ein ok ak. som eg har pga sentimentalverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Trakk SGn fra markedet, er vel 8 gangen jeg har lagt den ut og trukket den tilbake så nå beholder jeg den punktum:)

Men en gitar må gå og da får det bli Goldtopen siden R8 er rett rundt hjørnet!

Spennende å se om man klarer gå gjennom resten av året uten å kjøpe noe nytt.. Er en sykdom dette... På godt og vondt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lese gjennom hele tråden her :P Men forstår det sånn at det ble R8 til slutt?

Prøvde en R8 en gang, og det er noe av det beste jeg har spilt på. Både lyd og feelmessig

Er jo ikke så mye verditap når man kjøper brukt utstyr da. Så jeg tenker det er greit så lenge jeg koser meg med det, og innrømmer at jeg er en utstyrsnerd :) Finnes værre ting å bruke penger på!

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av mine er prosjektgitarer, så de forblir i samlingen. Når det gjelder resten nå så tenker jeg at den samlede verdien bør være relativt konstant, så jeg må selge 2 billige for å kjøpe én dyrere.

Skader ikke å kutte litt ned på samlinga egentlig. Er stort sett 1-2 jeg går til om noe seriøst skal gjøres.

Men morsom hobby da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje litt rart ut, men en R8 er absolutt verdt en "oppgradering". Nå er det ikke slik at det er nødvendig, og alle "oppgraderinger" er ikke sikkert garantert en enda bedre gitar, men hvis man treffer, gjør det en glimrende fjøl enda et lite hakk bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Hva har du gjort med din R8 Audun? RS kit, bro og tailpiece eller har du gjort mer på din? Jeg tenker i første omgang å la den være original, men jeg er svak for fabers ultralette hardware så vi får se om jeg bestiller dette også til R8`n:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort med din R8 Audun? RS kit, bro og tailpiece eller har du gjort mer på din? Jeg tenker i første omgang å la den være original, men jeg er svak for fabers ultralette hardware så vi får se om jeg bestiller dette også til R8`n:)

RS-kit, TonePros featherweight aluminium aged tailpiece og bru og maplemod stainless steel studs til brua. (innebærer nedborring av rustfi-stål skruer ned i mahognyen)

Disse modifikasjonene har i hvert fall gjort at jeg ikke finner det nødvendig å bytte pickuper og stemmeskruer, av tonemessige årsaker i hvert fall.

Vet mange bytter til Grover stemmeskruer, litt pga. tone, men jeg synes Klusons er pene, og på min gitar er jeg redd at det tonemessig, ville blitt for metallisk med de mods jeg allerede har gjort. BB1 og 2- pickupene synes jeg også låter fortreffelig i min gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jepp jepp, jeg bestilte Faber locking bridge og Faber ultra lightweight tailpiece sammen med studs all in aged nikkel!

Mulig jeg setter inn Jensen caps også men tror det holder med upgrades på fjøla. Får mest sannsynlig gitaren levert i morgen så da blir det en NGD post snart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.