Gå til innhold
  • Bli medlem
Affen

Bygge gitar fra GFS?

Anbefalte innlegg

Jeg GAS`er lit på å sette sammen min egen gitar med deler fra GFS, da prisene er svært overkommelige.
Og lurer da på: Er det noen som har erfaring med kropper og halser fra GFS?
Mind you at jeg er en glad amatør, og er ikke noe som helst "high end freak". Og dette skal mest være for moro, men gitaren må høres noenlunde ut og seff være spillbar.

Lurer også litt på å prøve meg på aktiv elektronikk, er det noen som har erfaringer med de aktive mikkene til GFS? Da i hovedsak humbuckerene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri testa hals eller kropp derifra, helt ærlig så har jeg ikke helt troa på det. Men det er billige priser, så det kan jo ikke skade å prøve

Du har ikke tilgang til å se bilder i dette emnet

Men hvis du øker budsjettet ditt litt, så er det mange andre muligheter. Enten om man vil gjøre litt finish og slikt selv, eller kjøpe ferdiglakkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville iallfall holdt meg unna Factory Buyout Clearance Sale kropper og halser hvis du vil ha det så lettvint som mulig...
Jeg kjøpte et sett derfra for en tid tilbake, og det var egentlig ganske problematisk. Du vet ikke helt hva du får, eller om hals og kropp passer sammen. Men de selger jo andre kropper og halser, de vet jeg ingenting om!
Tror jeg lagde en tråd i DIY forumet om mitt prosjekt, bare å lete!
Her: http://forum.gitarnorge.no/topic/50141-guitarfetish-kropp-og-hals/

Endret av askret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ubehandlet hals derfra som er helt vridd. Helt ubrukelig.

Factory buyout tingene krever nok litt mer jobb enn de andre kroppene og halsene de selger, som også er grisebillig. Frakten har stoppet meg fra kjøp et par ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en gitar med hals derfra og den var fin, om enn litt "sticky" i lakken (ikke noe en runde med stålull ikke kan gjøre noe med). Har også en telekropp derfra liggende. Halslomma var litt videre enn standard Fender mål og var ganske tung ask. I tillegg måtte jeg frese litt for å få plass til bro pickup.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri testa hals eller kropp derifra, helt ærlig så har jeg ikke helt troa på det. Men det er billige priser, så det kan jo ikke skade å prøve

Men hvis du øker budsjettet ditt litt, så er det mange andre muligheter. Enten om man vil gjøre litt finish og slikt selv, eller kjøpe ferdiglakkert.

Ingen bombe at du ikke har troa på det, men du er proff, jeg er bare en glad amatør som ikke vet hva jeg gjør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke handle på factory buyout nei, har ikke skills til å surre for mye med uferdig materiale.

Hva med de aktive mikkene fra GFS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kropper og halser fra GFS har jeg lest kan være litt varierende. De aller fleste har gode erfaringer, men enkelte har blitt nødt til å plugge skruehull og borre opp på nytt, legge shims i halslomma o.l. Du må regne med sliping av bånd på halsene, men det er normalt på dyrere halser også. Jeg ville prøvd meg, det er ikke noe stort tap og uansett kan det aller meste gjøres brukbart.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jaden
      Vurderer å selge min Tom Anderson fordi den ikke lenger blir brukt.
      21000 kr
      Har ligget i kassen sin de siste 1-2 årene og bare brukt hjemme.
      Dette er en Short Drop Top Classic med 24.75" scale length, ikke 25.5" Følger med original kasse og vibbearm.
      Det er noen "riper" og vanlig bruksslitasje på gitaren.
      Spør eller PM for mer info og/eller flere bilder.

Legger ved bilder av gitar og av spesifikasjoner. Serienummer er 12-11-13N

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av Jegsann!
      Yo! Jeg skal en 2-ukers tur til Bali fra fredagen (14 des.) og lurte på om det er noen som vet om noen gitarsjapper man kan gjøre et skikkelig kupp på prismessig? Er på utkikk etter min første 7-strengers og ser at mange av Ibanez sine er lagd i nettopp Indonesia. 
      Er det muligheter for å finne billige lokallagde Ibanezer priset for deres lokale marked eller er dette internasjonale priser isj?
      Er det ellers noe lokalt som kan gå av kassegitarer o.l? Svar mottas med takk!
    • Av Instrumentical
      Heisann,
      Jeg er en 27 år gammel kar fra Bergen som søker et seriøst band å joine.
      Hovedinstrumentet mitt er bass gitar men jeg spiller mye annet i tillegg. Bass har jeg spillt av og på i ca 10 år og har alltid hatt en forkjærlighet for flere strenger enn 5...
      Nå spiller jeg for det meste proggete ting og har en Ibanez BTB7 (7-strengs) stemt i drop A. Det er ikke et must å gå så tungt, men jeg liker å ha muligheten.
      Jeg driver mye med tapping men det er ikke noe jeg er nødt til å gjøre i en band sammenheng. Jeg er sterkt imot det å flekse på instrumenter bare fordi muligheten er der så jeg er ikke ute etter å ta over hele lydbildet.

Her skal jeg også være helt ærlig og si at jeg er litt rusten for tiden. Bodde i Japan fram til nå nylig og det ble lite spilling der borte. Men i disse dager har jeg ingen ting annet på agendaen enn en deltidsjobb i butikk så jeg ser meget seriøst på det å bli med i et band igjen. Jeg er klar til å jobbe meg opp til å spille konserter og satse alt!

Ellers kan jeg si at jeg er ganske grei å ha med å gjøre ^^
      Alltid positiv og er ingen fan av krangling. Så lenge vi har noe tøft materiale å jobbe med og vi spiller tight så må da alle være fornøyd!
      Punktlig og presis er jeg og, huehue

Som sagt liker jeg prog, men jeg føler meg ikke bundet til noen sjanger. Har jo flere strenger tilgjengelig så det hadde vært gøy å kunne brukt det til noe som passer låtene.
      Men jeg er definitivt ikke en danseband bassist som bare står der og spiller ompa ompa...

Sammen med tidligere band så har vi spillt mye Dream Theater og Rush (både øving og live) så jeg vil si jeg har et kompetent nivå på bassingen.

Mine hovedinspirasjoner er band som Dream Theater, Rush, Redemption, Opeth, Scale the Summit, Tetrafusion, Haken etc (også en del japansk musikk og film/spill musikk)

Legger ved noen snasne bilder av meg selv, enjoy

Håper virkelig noen trenger en spretten bassist til noen prosjekter her i Bergen!

• Av PowerShot-x
      Har fått et tilbud på Gibson SG 61 Reissue 2001 modell (bildet under)? Er 8500 kr en grei pris, da uten hardcase. Det sitter uorginale pickups i den, en burstbucker i bridge, og en uviss sak som visstnok skal låte fint i neck, montert i "Peter Green-mod". Er det verd dette? Ingen båndslitasje, og ellers god stand. Den ser slik ut som på bildet, så man ser at pickupsene er uorginale, og tror ikke de orginale følger med.
      Tror de gikk for 13 000 kr en gang, da med hardcase. 8500 kr virker ikke da som noe veldig avslag? Men nå har ikke jeg greie på dette med Gibsen, så jeg søker råd and pris. Har hørt at Gibson SG 61 Reissue har fått gode anmeldelser, men litt usikker på om prisen er verd det. Har ikke fått prøvd den enda.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.