Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge gitar fra GFS?


Affen

Anbefalte innlegg

Jeg GAS`er lit på å sette sammen min egen gitar med deler fra GFS, da prisene er svært overkommelige.
Og lurer da på: Er det noen som har erfaring med kropper og halser fra GFS?
Mind you at jeg er en glad amatør, og er ikke noe som helst "high end freak". Og dette skal mest være for moro, men gitaren må høres noenlunde ut og seff være spillbar.

Lurer også litt på å prøve meg på aktiv elektronikk, er det noen som har erfaringer med de aktive mikkene til GFS? Da i hovedsak humbuckerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri testa hals eller kropp derifra, helt ærlig så har jeg ikke helt troa på det. Men det er billige priser, så det kan jo ikke skade å prøve ;)

Men hvis du øker budsjettet ditt litt, så er det mange andre muligheter. Enten om man vil gjøre litt finish og slikt selv, eller kjøpe ferdiglakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville iallfall holdt meg unna Factory Buyout Clearance Sale kropper og halser hvis du vil ha det så lettvint som mulig...
Jeg kjøpte et sett derfra for en tid tilbake, og det var egentlig ganske problematisk. Du vet ikke helt hva du får, eller om hals og kropp passer sammen. Men de selger jo andre kropper og halser, de vet jeg ingenting om!
Tror jeg lagde en tråd i DIY forumet om mitt prosjekt, bare å lete!
Her: http://forum.gitarnorge.no/topic/50141-guitarfetish-kropp-og-hals/

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ubehandlet hals derfra som er helt vridd. Helt ubrukelig.

Factory buyout tingene krever nok litt mer jobb enn de andre kroppene og halsene de selger, som også er grisebillig. Frakten har stoppet meg fra kjøp et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider