Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Da var det på´n igjen! (Ny byggetråd)


Anbefalte innlegg

Nytt i dag er at jeg har drillet hull for halsskruene. Gitaren er jo egentlig en set neck men ønsker å ha muligheten til å ta av halsen. Blir å sette inn gjengede innsatset i halsen så jeg kan bruke maskinskurer. Neste blir porefylling av kroppen.

post-1945-0-49617200-1413225712_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var farge kommet på...hatt to påføringer her. Er noen riper i treet som jeg ikke fikk med meg under pussinga så skal pusse det tilbake det jeg må for å fjerne disse så gjøre i allefall en påføring til, kanskje to om det trengs for å få rett farge.

post-1945-0-24401300-1413383973_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ble veldig godt fornøyd med fargen! Akkurat blå nok...ville ikke ha den for blå om det høres logisk ut :P

Edit:

Har pusset ned og fjernet noen pusseriper og farget toppen på ny, ting er nå picture perfect! :P Slenger med et bilde av kroppen med hals etter farge.

post-1945-0-74238800-1413413204_thumb.jp

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til de som liker fargen! Har jobba litt i dag og gjort unna båndslipinga, var en del problembånd så måtte ta av litt for å få det jevnt. Nå sitter litt fast fordi jeg sitter igjen med jevne fine og f l a t e bånd...innså plutselig at jeg har glemt å bestille fil for å recrowne...så må få bestilt det.

Har og bestilt andre løse tråder som PU´s, knotter til det som trengs, pickupringer osv...småting.

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg får litt vondt av å se en gitar med flate bånd. For meg blir det litt halvgjort arbeid, men er smertelig klar over hvor mye jobb det er å runde de av. Skal man betale for det, koster det jo godt med penger, da det er mye mer jobb enn å jevne de av.

Om det spillemessig spiller (sic) den store rollen, er jeg mer usikker på. Det er jo noe å prøve, da polering er en mye enklere jobb enn recrowning.
Det å få inn en gitar som noen andre, trolig mye mer erfaren enn meg, har jobbet på, og som har flate bånd er helt vanlig. Jeg har også sendt gitarer videre med flate bånd, fordi "kunden" ikke har vært villig til å betale for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd å spille med flate bånd, men rent estetisk sett så synes jeg rett og slett ikke det er pent..så de skal rundes av. Ser halvferdig ut som Castor sier. Jeg er og typen som tar like stor glede av å mekke/bygge på gitarene som å faktisk spille på de så jobben tar den tiden det tar, lærerikt er det jo og!

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det litt halvgjort arbeid, men er smertelig klar over hvor mye jobb det er å runde de av. Skal man betale for det, koster det jo godt med penger, da det er mye mer jobb enn å jevne de av.

Er nok helt sikkert derfor Rickenbacker ikke tar seg bryet med å re-krone bånda. (Men jeg er litt glad for det for da ble det mindre arbeid på meg ;)) Vil tro at flate bånd ikke slites like raskt da det er mye større kontaktflate mellom bånd og streng.

Jeg er og typen som tar like stor glede av å mekke/bygge på gitarene som å faktisk spille på de så jobben tar den tiden det tar, lærerikt er det jo og!

Absolutely enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.