Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk amp - anbefalinger?


bento

Anbefalte innlegg

Hepp!

Vurderer innkjøp av en liten amp for akustisk gitar - kjerringa tar fullstendig luven av meg når hun blåser i saxofonen (seriøst; ingen pun her!), og foreløpig vurderer jeg å trekke frem PA'en som overkill.

Har selvsagt kikket på AER, men syns liksom prisnivået ligger biiiiiiittelitt over det jeg i utgangspunktet har sett for meg.

Noen som har gode anbefalinger? Ser at Gitarhuset (og kanskje flere?) selger Tanglewood-amper for akustisk bruk. Noen som har erfaringer? Kanskje til og med noen som har noe som ikke blir brukt liggende på lur?

Størrelse er av betydning - vil helst ha en amp med høy WAF (les; liten) i tilfelle den blir stående permanent i stua der vi spiller sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er AER det soleklart beste alternativet hvis størrelsen betyr noe. Har brukt en av de minste modellene (husker ikke modellnavn) med stort hell.

Jeg har en Stagg akustisk forsterker som jeg er fornøyd med, men den er litt stor. Bruker den ikke noe lenger, så den er din for en tusing. Det er en slik: http://www.radioservice.no/60-AA-R-EU-forsterker-akustisk-git-1-x-10-60W-Stagg/cat-p/c/p10502170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er voldsomt å "dra fram hele PA'n" når "kona blåser i saksofonen", men deler av den kan du vel finne fram?

Selv har jeg brukt en aktiv kasse samt en liten preamp med stort hell. fungerer veldig greit det.

Er målet å handle en amp til, er jo dette et elendig råd, men som du kanskje skjønner, så har jeg funnet en løsning, og har ikke noe konkret forslag til amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter en aktiv PA-kasse dersom lyden er eneste kriterium. Men så var det det med WAF, da... Sånne PA-kasser er ikke lekre, som regel.

En engelsk test av Tanglewood T6 finner du her: http://www.iguitarmag.com/magazine-editions/iguitar-magazine-issue-6/reviews/tanglewood-t6-acoustic-amp-review/

Jeg synes det så veldig lovende ut, jeg.

Har du noe budsjett, eventuelt?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill!

Jeg er selvsagt lydhør i forhold til f.eks løsningen som CF skisserer, men jeg må innrømme at det i den første posten min er utelatt et aldri så liteninnslag av GAS :)

De aktive kassene mine er store - det er Mackie-topper med 15" basselement. Uaktuelt å ha i stua, for å si det pent.

Da er alternativet mitt å handle en mindre kasse, og i mitt hode kan jeg vel da sannsynligvis like godt handle akustisk amp?

Tanglewood-forsterkerne ser veldig kurante ut - jeg mistenker at de må ha hatt sterk inspirasjon av AER-designet under utviklingen :) Men så var det lyden da - jeg stoler ikke spesielt mye på YouTube-klipp, syns det er alt for vanskelig å få et godt inntrykk. Men dog - review'en så lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.