Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådlösa hörlurar. Vilka borde man köpa?


TUFFTUFFTUFF

Anbefalte innlegg

Okej, har lust på ett par trådlösa hörlurar men det ser inte ut som om man får mycket att hänga i julgranen för under 1500-2000:- och om jag ska betala 1500-2000:- så vill jag att det ska vara ganska bra grejer. Egentligen skulle jag kunna tänka mig ett par Koss Porta Pro i en trådlös version för en femhundring men det finns ju inte.

De som står överst på listan just nu är Philips Fidelio M1 BT och Jabra Wireless. M1 har jag inte testat och vet inte var de finns att testa, men Jabra wireless har jag testat och de satt absolut inte skönt, som en slapp.. runt hövvet. Men vem vet, kanske de hade fått en tuff behandling som demolurar så att de inte är representativa för hur de är på riktigt? Jag har bara testat de på Strömmen Köpecenter så innan jag avskriver de från listan så vill jag testa ett exemplar till. Jag har både hörlurar och proppar som jag är väldigt nöjd med (Ultrasone Pro 2900 och ACS T15 formgjutna) så finns det inga bra trådlösa alternativ så får jag väl bara vänta tills det börjar tillverkas några :) .

Tips mottages tacksamt.

God lördagskväll på er :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för tips, jag ska checka de ut :) . Är de lätta att para via Bluetooth? Once in a lifetime eller måste man göra det ofta (haaatar att para, det ska liksom bara funka).

Tror nog att jag har förklarat mig dåligt. Mitt ideal är inte Koss Porta Pro, men hade de funnits i trådlös version för en femhundring så hade jag slått till eftersom de, enligt min mening, ger bra ljud för pengarna. De låter inte som mina Ultrasone som kostar typ 10 ggr mer, men det hade ju varit konstigt om de hade gjort det. Till saken hör också att jag inte har blivit speciellt imponerad av ljudet på de flesta 1500-3000:- lurar (både kablade och okablade) som jag har testat i butik, då frestar det lite att slänga ut så pass mycket pengar som det faktiskt kostar. Jag kan gärna betala det men då vill jag att det ska vara good shit om ni förstår :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Nå vet jeg ikke hvordan de fungerer med andre mobiler en nokia, men står bluetoothen på på mobilen når jeg slår på headsettet så kobler det rett til. Forstår absolutt hva du mener, Det er mulig at du er mer kresen på lyd enn meg, men jeg er vertfall veldig fornøyd med de. Har noen AKG K702 hjemme, og kan ikke si at jeg merker store forskjellen i lydkvalitet, Begge 2 er ganske detaljerte, selvom de dog er lagd for 2 helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Er du dead-set på trådløst kan du bare drite i å lese resten av innlegget ;)

Anbefaler ikke trådløst. Personlig synes jeg det blir mer styr enn det er verdt: De er ofte tyngre enn andre headset, de har ikke alltid like bra lydkvalitet, og de er dyrere (du får mindre lyd for pengene) samt de må lades.

Jeg gikk til innkjøp av nytt headset nå på nyåret og også for meg sto det mellom trådløst og trådet headset. Ville bruke ca. 1500-2000 kroner og ville ha god lydkvalitet til både lytting og studiobruk. Var både hos soundgarden, hi-fi klubben, elkjøp osv. og havnet til slutt mellom Bose sitt lydkansellerende headset og Sennheiser Momentum, da jeg synes disse hadde overlegne lydegenskaper til alt annet jeg hadde testet i den prisklassen, både av trådete og trådløse headset. For meg var vekten og batteritiden av trådløse headset en dealbreaker i de aller fleste tilfeller. Bose sitt headset var trådet og måtte derfor lades pga. lydkanselleringselektronikken.

I fjor vant Sennheiser Momentum (IKKE On-EAR, dette er ett annet headset) flere tester og ble blant annet spesielt anbefalt i lyd og bilde.

Koster akkurat 2100 kroner, avhengig om hvor du skaffer dem.

Dette var det headsettet som ble anbefalt i mange av de forum jeg sjekka ut, både i inn- og utland.

Det har god støydemping, og jeg kan ha på HØY musikk uten at samboeren eller folk på toget/bussen blir skjemmet av det i det hele tatt.

Lydkvaliteten er svært god, og dasker alle andre headset jeg har hatt frem til nå.

Du kan få prøvd Sennheiser Momentum i de aller fleste elkjøp butikker skulle jeg tro. Ta med deg ipoden med litt Lossless-musikk på og prøv det!

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså du kan ju inte be mig att inte läsa inlägget, det går ju inte.. så jag gjorde det såklart ändå :) . Eftersom jag har både hörlurar och proppar som jag är väldigt nöjd med så blir det trådlöst eller ingenting alls för mig. Men jag är väldigt tacksam för såna inlägg. Tyngden har jag inte direkt tänkt på men det är kanske något jag borde tänka på i fortsättningen, så tack för tipset. Att den har bra batteritid tänker jag är ganska viktigt, men samtidigt så har jag gångavstånd till jobbet (det är mest då det kommer att användas) så uansett vilket jag väljer så borde det hålla i ett par veckor om inte längre + att det går att använda kabeln om batteriet dör. Det tar ca 10 minuter att gå till jobbet och det känns som jag nu bruker 3-4 minuter (överdrivet, javisst) på att trassla ut sladden :) . Jag har beställt några såna små antitrasslare på Ebay, får se om det hjälper? I så fall minskar behovet för trådlöst.

Att man betalar en del bara för att det är trådlöst är okej, men då blir ju frågan hur mycket man vill betala för den delen. Jag betalar gärna 2000:- för ett par hörlurar som hade kostat 1500:- med kabel, men jag betalar inte 1500:- för ett par 500:- lurar, he, he :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvis du vil ha noen du også kan ta samtaler med så er jeg veldig happy med mine Sennheiser MM450. Tror det er kommet nye modeller, kan ev sjekke det om du er interessert. God lydkvalitet, de har også mulighet for kabel til bruk på fly o.l. så det er lett å A-B teste trådløstapet. Jeg mener å merke at en bare mister litt bunn trådløst, resten er ubetydelig til normalt bruk. Sennheiser har tross alt rykte på seg for å lage gode produkter profesjonelt over hauger av år. Uten støyreduksjonsfunksjonen ligger disse i din prisklasse, med støyreduksjon noe over. Superlette å pare, må bare gjøre det i rett rekkefølge, jeg glemmer det alltid de få gangene jeg må gjøre det og det tar sekunder med youtube. Det som er desto viktigere er å ikke holde inne av/på for lenge for det setter i gang paring og knoter det til.

Endret av JoachimV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tack för tips :) . Jag hade egentligen bestämt mig för att vänta tills nästa generations trådlösa lurar kommer och se vad som dyker upp där, men så gjorde farbror Akutgas att det blev ett par Jabra Revo Wireless ändå. Har inte haft de så länge men ljudet är då helt okej, de är lätta att para och sköna att ha på sig. Det måste ha varit något fel med det exemplaret som jag testade i butikk. Dämpar lagom mycket av omvärlden (var inte så sugen på aktiv stöydämpning). Den förvaringspåsen som följde med kunde gärna ha haft litt högre klass, men, men. Totalt sett, än så länge, så känns det som ett bra köp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.