Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups - Gibson Gibson 496R & 500T vs Bare Knuckle The Mule og Riff Raff


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Hei

I den ene Tokaien min sitter det Gibson 496R og 500T pickups, jeg har aldri vært borti de før men går de for å være gode rock pickups?

I den andre Tokaien har jeg satt inn BK the Mule (neck) og Riff Raff (bridge).

Det er svinaktige gode pups så de forblir men lurte på om disse Gibby pupene har ett godt renomme i rocke verdenen:)

Eller er det pups som man gjerne bytter ut? Har hørt at 498t ikke er all verdens men kjenner ikke til 496R og 500T...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at 500T er ganske "heit" og vet at den gjerne blir byttet ut av folk som liker litt mer tradisjonell syttitallslydbilde.

Står noe her:

http://forum.gibson.com/index.php?/topic/2295-500t-and-496r-your-opinions/

Edit.

Denne var ganske grei:

http://www.dawsons.co.uk/blog/a-guide-to-gibson-pickups

Two more ceramic Gibson pickups, squarely aimed at the modern rock fraternity, these are two incredibly high gain pickups. The 500T is, with the Dirty Fingers, one of the highest gain pickups that Gibson produces.

The 496R is very high output, aggressively voiced neck pickup, with a great, cutting tone and exceptional sustain.

The 500T usually partners the 496 at the bridge. With even higher output, the ceramic magnets provide searing lead tones with incredible sustain and note definition.
Both of these pickups are 4-conductor designs, meaning that they can also wired to be have coils split.

Both models are available in black and zebra finishes.

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jepp, det jeg fant ut med gitardoktor Anders H. Johansen, 500t blir for metall for min del. Så den skal ut og erstattes med Lollar High Wind Imperial:)

Så om noen er på jakt etter en 500T pup så er det bare å si fra. Jaggu må jeg ikke selge likevel, men ikke en gitar da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett det ene drawbacket med LP Classic før 2002 (?) er pickupene. Byttet til Lollar Imperials i den jeg hadde en gang, og det ble mer klassisk LP-lyd. Likevel kan noe gjøres ved å senke pickupene, men med 500T og 469R, må man senke MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500T har helt ubrukelige store mengder med output.. Meget ubalansert pickup med fokus på MASSE vreng. Absolutt ikke min type pickup, kan ikke se for meg noen situasjoner der jeg trenger en så hot output. Om jeg var deg, så hadde jeg bytta den ut hvis muligheten er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.