Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NPGD


Pledrik

Anbefalte innlegg

Fet gitar !

Gibson flying V holder veldig høye priser .

Bydde på en i dag på Ebay.

Var en gammel omlakkert/ombygd fra tidlig 70 tall .

Var på rundt 2000usd så 1 time senere ble den solgt for over 8000 usd !!!

Jeg SKAL ha enGibson flying V med string through en dag !

Bare så forbanna dyre nå .

Nå legger vel ingen fornuftige mennesker inn bud før det er 10 sekunder igjen av auksjonen, så at prisen øker betraktelig helt på slutten er helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at fine V'er begynner å bli dyre, ja. Jeg falt litt for en Grace Potter versjon (ikke le), men den ble laget i et begrenset opplag og har dermed gått OPP i pris. Hadde jo mest lyst på en orginal 1958 i Korina, men kan liksom ikke selge bil, nyre og lever for å finansiere gitar. Eller...?

Tok forøvrig med øksen på en liten øving i går, og den låter enormt bra på volum. Ordentlig råkkelyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 USD for en 70-talls V er vel helt bak mål?

Er det en med block inlays tror jeg den fint kan gå for mer, så kommer an på hvilken modell det er. Fant dog ikke noen V-gitarer solgt i den prisklassen i salgshistorien til eBay den siste tiden, så hva som ble solgt nå vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Custom shop lager noen string-through V og det har vært gitt ut noen små serier .

Har nesten kjøpt en string-through fra 82-83 for 3500-4000usd , men er noe i overkant det og syns jeg .

Var en fyr som la en ut for noen mnd siden....han visste ikke selv hva det var . Men folk fant det ut etter hvert og den gikk til slutt for over 3000usd.

På Ebay må en nesten bestemme seg på forhånd hva en er villig til å legge ut , så legge inn maksbud...eller vase med legge inn bud 5-7 sekunder før slutt .

Den til 8000 usd var en " medalion" versjon bare laget 200-300stk i begynnelsen av 70- tallet .

MEN den var omlakkert , byttet deler på og temmelig trashet , så verdien er mye lavere enn en original .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke legge inn linker her så....eller vet ikke hvordan . Det funker ikke med copy paste i hvert fall .

Den til 8000usd var omlakkert som en Scorpions versjon i svart og hvit og hadde en bronsefarget Gibson medalje nede på ene vingen.

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes at Gibson Flying V ser møkk-kjedelig ut?

Trenger vi å digge det bare fordi det er et 50-60 år gammelt classic design?

Sikkert kult hvis du spiller blues eller gubberock, men ellers er jo en Jackson USA Randy Rhoads eller en Dean USA Dave Mustaine VMNT sånn ca 100 ganger fetere :-)

I mine øyne riktig nok ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blues/gubberock er vel en temmelig nøyaktig beskrivelse av de (u)lydene som kommer ut fra gitarene mine, så har ingen motforestillinger her. Gitaren er jo perfekt til slik spilling, men syntes selv at den er en utrolig fet gitar som går laaangt utenpå alle etterlikningene. Smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.