Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektloop kobling!


morten

Anbefalte innlegg

Jeg venter på en ny amp, en Mesa Mini Rectifier som jeg skal bruke sammen med et 2x12 kabinett.

Jeg bruker i dag en TC. G-Force i effektloopen, som jeg tenker å bruke på Mesaen også. Jeg har lite peiling på looper kjeder osv. Derfor lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det med den Boosterpedalen/volumboost pedalen jeg tenkte å bruke sammen med dette for å få solovolum.

For å få denne til å fungere må den gå igjennom effectloopen. Spørsmålet er , går det an å bruke den externe controll inputten på G-Forcen til boost pedalen. Den er jo ment for expression/volumpedal i utgangspungtet.? Noen som har peiling på hvordan man kjører både pedalen og prosessoren igjennom effektloopen? Har ikke fått pedalen ennå, men får den sendt om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å koble begge i loop kjør dem i en serie:

Dvs.

SEND fra amp til IN på booster

OUT fra booster til Input (Left MONO) G-force

Output (Left Mono) G Force til forsterkerens RETURN

( jeg regnet med at du kjører MONO )

Du kan også prøve å koble Boosteren i mellom gitaren din og forsterker. G-Force i loop.

Regner med at du kan programmere G-Force til å fungere som en booster.

Hvilken Booster pedal har du?

Endret av sikter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjører mono, og mikker opp amp. jeg har hverken fått den nye ampen eller bosteren ennå, men det er en Skrydstrup BR1

Booster/volumboost pedal jeg har kjøpt. Dem anbefaler å kjøre gjennom effektloop til den bruken jeg har tenkt, altså et rent volumboost.

Jeg vet det går an å sette forskjellig output på effektene på G-forcen, men da må jeg ha dobbelt så mange preset, for å kjøre A/B på brettet. synes det blir mere frihet og fleksibilitet med solovolum, og fast utgangsvolum på effektene.. når jeg spiller med highgain bruker jeg lit A/B presets for ikke å få for mye klang og ullen lyd på rytmespill. Det aller viktigste for meg er å ha enkelt og fungerende opsett live, der jeg har full kontroll og ikke trenger å skru på noe annet enn volum og mastervolum. Er vant til å spille med solovolum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.