Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

Har de virkelig lov til å selge de med både lik headstock og lik kropp som original Gibson? Trodde det kun var i Japan disse var lov å selge?

Vet ikke hvordan de er i forhold til Epiphone f.eks.

Kinesisk Tokai (tror de er lagd der i hvert fall), har en liten topp på midten på headstocken, så helt Gibson-headstock er det ikke. Japansk Tokai selges med både Gibson-headstock og en avrundet en (lik den Elitist-modellene til Epiphone hadde på modellene som ble solgt utenfor Japan). Den avrundede pushes her i Europa for eksempel, men den med Gibson-headstock må kjøpes direkte fra Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig ingen bra LP gitarer i prisklassen under 4000 altså? :wacko:

Får ikke noe særlig med gitar til den prisen hvis du ikke er åpen for brukt.

Da syns jeg at en Epiphone er et fint valg.

Tjekkiste Epi pleier å dukke opp på bruktmarkedet, men av inntrykk så syns jeg å huske at de ofte går til 6-7k brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Skal du ha en bra les paul må du over 4000 så enkelt er det bare. Alternativet som er nevnt tidligere er Epiphone made in Tsjekkia! De går for å være gode!

Alternativt kan du få tak i ett par tusen til og kjøpe en av disse:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46990967&searchQuery=les%20paul

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46996841&searchQuery=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Får ikke noe særlig med gitar til den prisen hvis du ikke er åpen for brukt.

Da syns jeg at en Epiphone er et fint valg.

Tjekkiste Epi pleier å dukke opp på bruktmarkedet, men av inntrykk så syns jeg å huske at de ofte går til 6-7k brukt..

Gikk en for 3 lapper på Finn for noen uker siden, de jeg har sett pleier å gå for 3000-4500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en bra les paul må du over 4000 så enkelt er det bare. Alternativet som er nevnt tidligere er Epiphone made in Tsjekkia! De går for å være gode!

Alternativt kan du få tak i ett par tusen til og kjøpe en av disse:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46990967&searchQuery=les%20paul

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46996841&searchQuery=

Jeg hadde nok gått for Burny ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på bruktmarkedet. Da får du mest igjen for pengene.

Støtter Gibson Studioanbefalingen, men en Hagstöm (Super) Swede er ikke det dummeste du kan kjøpe i den oppgitte prisklassen.

F.eks.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45982622&searchQuery=hagstr%C3%B8m

Støtter dette.

er knall fornøyd med min Super Swede :)

denne sammen med SD Antiquity pickups er en herlig kombinasjon, og jeg må virkelig opp i prisklasse når jeg tester f.eks Gibson i den lokale sjappa for å finne noe som føles og høres like riktig ut. :)

Veldig fornøyd med brua til Hagstrøm også, faktisk eneste gitaren jeg har eid noen sinne hvor det enda ikke har ryket et streng om man blir litt ivrig :)

Skal ikke se bort ifra at det av og til dukker opp noen i rundt 4000kr klassen.

Endret av Concker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det er ganske viktig at trådstarter spesifiserer hvor viktig det er med at det ser ut som Slash, høres ut som Slash, og i det hele tatt Slasher. :P

Jeg vet jo at den gitaren jeg eier, som var ment som et eksempel, trolig spiller fletta av den som er linket til i førsteposten. Men den ser ikke ut som.. og så videre. Det kan være veldig avgjørende, det. Og det er greit. Da spiller det ikke noen rolle om en Superswede låter bedre, og er en bedre gitar hvis den ikke ser ut som... Og så videre.

Selv om trådstarter er litt skeptisk til brukt, så det å handle en Epi som ser sånn ut fra et forummeldem med en del poster og noen år på baken er rimelig risikofritt. Folk poster ikke i DIY uten peiling i det hele tatt. De fleste av oss får aldri igjen det vi legger ned av deler i "oppgraderingene" våre.

Kjøper jeg gitaren i førstepost, handler deler for en tusenliapp og legger ned to timer med båndjustering og finfikling av den, slik at den er en langt bedre gitar, er det ikke snakk om at man får igjen 5300 kroner for den. Det gjelder meg, og det gjelder folk som har et godt rykte i bransjen. Slikt er det rett og slett ikke mulig å tjene penger på, og det er veldig merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone låter kjipt, dessverre. I mangel av et godt norsk ord for det; låter de som en muffled gibson. Det gjelder alle studio, standard, custom m.m. som er østenprodusert. årsaken ligger trevirket og håndverket. De kan dog være gode å spille på.

Tjekkisk har jeg ikke erfaring med. Ikke tokai heller, men ville nok prøvd det før epiphone LP, da jeg ikke tror de kan være værre. Jeg sikler på framus hollywood, men de er ikke helt Gibson LP utseendemessig, ei heller er nyprisen 3-4, men nærmere 6-7000... Skulle jeg hatt en skikkelig LP, hadde jeg nok havnet på gibson traditional, som fort kan havne på 9-10000 brukt. De er til gjengjeld skikkelige både på lydsiden og spillesiden. Bare en heads up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.