Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Falske fulltone, Xotic, mad professor-pedaler++


Straymond

Anbefalte innlegg

disse skal visst begynne å komme ut av Kina om dagen, så jeg tenkte det var greit å dele denne fra tryneboka.

Public Service Announcement

Our "friends" in China are ripping off Fulltone, Xotic, Mad Professor and others, selling fake pedals.

Feel free to pass this around and DON'T buy these pedals, or their other pedals.
...
http://dx.com/p/guitar-true-bypass-digital-overdrive-effect-pedal-black-orange-143139#.Uw_A5YXlzbw

http://dx.com/p/guitar-true-bypass-digital-delay-effect-pedal-deep-blue-143069#.Uw_A_IXlzbw

1779816_10152006597442734_935513930_n.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagiat-problemet? Det er jo underforstått. Men ser ikke problemet med å gjøre en big deal ut av forskjellene (jmfr. bildet). En dust kan se forskjell, og så lenge man får det man betaler for (antar at kopiene er forholdsvis billigere), burde det jo være en ganske klar sak. Det er ikke som om Mooer-kopiene selges i butikk/renommerte forhandlere. Det er så typisk gearheads å overdramatisere dette, det samme som dette har skjedd i 50 år med gitarer.

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den innledende grafikken er svært mistenkelig. Det er ingenting ved pedalene som tyder på at det er Mooer eller Eno som produserer eller selger disse kopiene. Likevel er dette navnet brukt i grafikken. For meg fremstår dette som et forsøk på å sverte legitime, kinesiske pedalmerker.

Tryneboka er jo en skikkelig troverdig kilde...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den innledende grafikken er svært mistenkelig. Det er ingenting ved pedalene som tyder på at det er Mooer eller Eno som selger disse kopiene. Likevel er dette navnet brukt i grafikken. For meg fremstår dette som et forsøk på å sverte legitime, kinesiske pedalmerker.

Tryneboka er jo en skikkelig troverdig kilde...

^

This.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, her ser jeg ingen grunn til svertingen av Mooer. Jeg har sjekket samtlige pedaler hos DX.com, og jeg ser INGEN som refererer til Mooer.

Advarselen mot kopipedaler er grei nok. Det er minst 2-3 pedaler på DX.com som åpenbart er rene plagiater, ihvertfall utseendemessig.

Men hvem som produserer er det umulig å se, og det er DEN koblingen jeg synes er mistenkelig. Jeg vet også at en del folk i USA er veldig beskyttende ift. hjemmemarkedet og diskrediterer Asia-produkter generelt, og Kina-produkter spesielt.

Her tror jeg noen har funnet kopiene og sett sitt snitt til å koble disse mot de mest suksessfylte Kinaprodusentene i det siste.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.