Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe short scale bass i Norge


fuzzboxx

Anbefalte innlegg

Støtter den Jaguar-bassen. Har prøvd den selv. Veldig god å spille på. Litt ubalanse i lyden mellom pickupene, og ikke den største tonale fleksibiliteten, men på talkbass og lignende ser jeg folk har hatt meget gode resultater med pickup-oppgradering av J-pickupen på denne.

Jeg sitter selv på gjerdet ang en slik. Har veldig lyst på en, men har egentlig nok basser.

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=721959&artno=292383 - fås i sølv, rødt eller sort.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Jaguar-bass selv, og den er meget god å spille på, men som alle shortscale-basser kan den virke litt "slarkete" pga. lav strengspenning (den kommer med .095-sett, tipper at .110 flatwounds vil stramme den opp bra)..

Får mye forskjellige toner utav J+P kombinasjonen, og den er nok et potensielt bra instrument hvis man vurderer pickup-bytte og kan leve med Squier-logoen.

4Sound har også Gretsch shortscalebasser fra 2500,- til 8500,- pluss noen Epiphone/Gibson SG-modeller.

Danelectro sine er også verd å se på, men de ser litt "speisa" ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Jaguar-bass selv, og den er meget god å spille på, men som alle shortscale-basser kan den virke litt "slarkete" pga. lav strengspenning (den kommer med .095-sett, tipper at .110 flatwounds vil stramme den opp bra)..

Ja, jeg tror samme strengesett som jeg bruker på mine vanlige DGCF-stemte basser vil fungere bra. Der bruker jeg .45 .60 .80 .105 flatwounds. Problemet er at disse tykkelsene er vanskelige å finne for short scale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags prisklasse tenker du på? Innenfor billigsegmentet får Squier sin kortskala Jaguar veldig gode omtaler og koster veldig lite. Har lyst på en slik selv.

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=721959&artno=292383

Hehe glemte å nevne hvor mye jeg ville legge i det. Tenkte et sted mellom 2-4k så denne ser jo ut til å være midt i blinken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Jaguar-bass selv, og den er meget god å spille på, men som alle shortscale-basser kan den virke litt "slarkete" pga. lav strengspenning (den kommer med .095-sett, tipper at .110 flatwounds vil stramme den opp bra)..

Får mye forskjellige toner utav J+P kombinasjonen, og den er nok et potensielt bra instrument hvis man vurderer pickup-bytte og kan leve med Squier-logoen.

Kan absolutt leve med Squierlogoen. Opplever ikke veldig stor forskjell på "dyr" squire kontra rimelig mexicofender når det kommer til el-gitarer, og det samme gjelder vel bass? Ikke at denne Jaguarbassen var så dyr da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg har ingen innvendinger mot den Ibanezen til en liten gutt. Grei den. Det eneste med kort skala er at strengene ofte blir slakke i standard stemming (EADG). Skulle du behøve tykkere strenger, så finnes det, men utvalget er ikke så stort for short scale. Men den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.