Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg vil lære å spille gitar


Doer

Anbefalte innlegg

HEi, jeg var i dine sko for et års tid siden, hadde da bare en sliten og skeiv nylon gitar pluss en bok som heter gitarnybeggyner boka(tror jeg) den er rød i hvertfall! Fant tidlig ut at bøker hjalp meg lite, fikk en kamerat til og vise meg hvordan jeg "leste tabs" utrolig enkel..dette kunne jeg egentlig fra før ...måtte bare snu arket! Har senere lasta ned tabs ifra olga.net..har utrolig mye... fant meg enkle men kule gitar partier og riff... tror det lønner seg og ikke bite over for mye av gangen sånn at man føler at man har framgang.. og være tålmodig er viktig..

Kjøp deg en billig el-gitar, jeg synes det var mye lettere og spille på enn nylon streng gitaren ihvertfall. Kjøp deg også en tuner sånn at du alltid har en stemt gitar.. det har mye og si...

Det er vel veldig individuelt hvordan man lærer og spille gitar..sånn har jeg gjort det...har hatt utrolig mye morro! lykke til, du vil ikke angre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men aller best er vel å få noen til å lære deg littegrann. :wink:

Det finnes nygegynnerkurs overalt, gjør det ikke det?

Når det gjelder gitar, så synes jeg du skal se litt på hva du har mest lyst til å spille, og hvilken type gitar som brukes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bjørn Schandy gitarboka er en bra bok for nybegynnere...

Du lærer akkorder, fingerspill, komp metoder og tabs.  

CD følger med. :wink:

Den har jeg også...

Brukte den da jeg lærte å spille gitar!

Oppfordrer deg til og lære de vanligste grepa og lære å skifte fort før du begynner på tabs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig ting når du begynner. Ikke gå for fort framover. Da ender du opp som en selvgod dårlig "gitarist". Øv først rolig på raske partier på sanger du skal lære, og lær mange malmsteen øvelser, så du får fingrene i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.