Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg vil lære å spille gitar


Doer

Anbefalte innlegg

Hei

Først og fremst, takk for at du vil hjelpe meg.

Jeg har tenkt å kjøpe meg el-gitar, og lære meg å spille.

Jeg er så godt som blank på gitar, kan å spille bjørnen sover på den lyseste strengen, ellers blank.

Jeg har lyst til å lære å lese "tabs" og lære å spille de. Hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg kjøpe gitar, og en bok? Isåfall hvilken bok? Eller bør jeg søke hjelp på nettet?

På forhånd takk for all form for hjelp, fra dere som kan faget tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje at "Lillebjørns Gitarbok" kan være ganske så nyttig for deg. :)

+1

En veldig bra bok. Ekstremt dyr, men veldig bra. Men de fleste bilbiotek i

norge har denne så det er vel ikke nødvendig å kjøpe den...

p.s. Den heter Lillebjørn Nilsens store gitarbok tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebjørns Gitarbok hjalp meg et stykke på vei, men etterhvert ble den så kjedelig at jeg ikke gadd å bruke den mer, og det er en del sanger jeg aldri hadde hørt der før. Men jeg anbefaler den likevel, som en liten "start-boost".

Man får tak i el-gitarer med forsterkere til ned i rundt kr 2000,-, men hvis du er sikker på at du vil fortsette med gitar kan det lønne seg å kjøpe litt dyrere, kanskje også brukt.

I tillegg til gitarbok er det veldig kjekt og inspirerende og gå hos en gitarlærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her nå, dette har jeg faktisk litt peiling på!

www.guitar.about.com - her lærte jeg å spille gitar!

utrolig flott side, hvor du lærer fra scratch til solonivå!

har etterhvert blitt oppdatert med grep-bibliotek og sånt stuff + masse begynnertabs fra hvert tiår!

oversiktlig og enkelt!

og ang. gitaren: Ikke kjøp elgitar!

Jeg vet at det er det som ser tøffest ut, å stå og rocke slik som de store gutta, men man blir så fort lei!

Begynn med akustisk, mye vanskeligere å spille på, høyere strengehøyde og vanskeligere å bende. dessuten vil man kunne "jukse" med en så billig forsterker som du har tenkt å kjøpe deg. akustisk gjengir lyden akkurat som den er, og tvinger deg til å bli bedre til å spille.

og etter der, så kan du kjøpe elgitar og rocke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med deg i det hele tatt. Det er mye mer inspirerende å spille, når man kjenner at man får det til, og at det blir kul lyd. Når man starter å spille gitar, er det veldig mye kulere å spille el-gitar enn akustisk, ihvertfall for de fleste, inkl. meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg faktisk har en forsterker fra 70-tallet, med høyttalere og alt tilbehør, kjøpt ny kostet dette i en samlet verdi i overkant av 30 000.

Jeg må si at det er mange nyttige svar, takk for det. Kommer til å dra til biblioteket, leie bøker, og selvsagt sjekke ut den siden. Jeg kommer tilbake og spør om mere hjelp dersom nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.