Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buffere - pros/cons/behov


Anbefalte innlegg

Så, what's the deal with buffers?

Neida, har en selv, og synes jo forsåvidt at jeg kanskje får litt mer høyfrekvenser hvis jeg hører godt etter. Spørsmålet er jo bare om det faktisk er verdt det, eller om jeg bare fyller plass på brettet som kunne blitt brukt på noe annet. Det er såklart et valg jeg tar selv, men synes allikevel det hadde vært interessant å høre noen tanker om det.

"Må" man ha en buffer hvis man har et velfyllt pedalbrett med true bypass-pedaler?

Hvor stor forskjell gjør en buffer?

Har en buffer noen ulemper, eller er det en gudegave for lange pedalstrekk?

Hva er din erfaring?

Kjør debatt! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har et pedalbrett fylt med tb-pedaler og en pedal tidlig i kjeden er alltid på er du i praksis bufret og behovet er minimalt.

Men så fort alle pedaler er avslått vi all kapasistans fra mengden kabel slå inn og det er her du må sammenligne lyden med "rett i ampen" og bestemme deg for om diskanttapet er til å leve med.

En buffer vil bevare "rett i ampen"-lyden i stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og prøvde en stund nå. Med buffer, uten buffer, rett i amp. Endte vel opp på at forskjellen ikke er stor nok til at jeg kan forsvare å ha pedalen. Men det kan godt være underbevisstheten min som har lyst på enda en fuzz...

Andre som har erfaringer de vil dele?

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit par Bossbokser på brettet og trur dei gjer jobben.

Utan dei på brettet, mister eg litt "high-end". Så, ein buffar er sikkert fornuftig, men eg trur dei dyraste er litt unødvendig.

Hva mener du med at du mister litt "high-end"? Har hørt begrepet bli brukt i ulike sammenhenger og er nysgjerrig i hva du legger i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit par Bossbokser på brettet og trur dei gjer jobben.

Utan dei på brettet, mister eg litt "high-end". Så, ein buffar er sikkert fornuftig, men eg trur dei dyraste er litt unødvendig.

Hva mener du med at du mister litt "high-end"? Har hørt begrepet bli brukt i ulike sammenhenger og er nysgjerrig i hva du legger i det :)

Tror det betyr at en Suhr/Tyler/Tom Anderson/etc låter som en Mexico-Fender om man ikke har en buffer på brettet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører TU-2 først, og Timeline nest sist, bra nok buffer for min del. Det er forskjell på hvor bra de ulike bufferene er, kommer an på hvor kresen du er.

En kombinasjon av TB og buffer funker ålreit for min del.

Har en pedalswitcher som har veldig bra buffer, men bruker den ikke nå, så da får TU-2 gjøre jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.