Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2x12 til 1x12


Anbefalte innlegg

Kjøpte veldig spontant en Bugera BC30 pga den låt så sinnsykt bra at jeg følte jeg måtte bare ha den. Men den var et svært dråg, og tung som bly.

FIkk for meg at jeg kunne snekre om kassen til et 1x12 combo istedet, selvom det ble en del jallamekk da jeg ikke gadd å trekke ny tolex osv, så syntes jeg det ser bra ut uansett :) Mangler hjørnebeslag og slikt på bildene ser jeg.

Kanskje etterhvert, hvis ampen overlever, at jeg snekrer et helt nytt cab fra bunn av :)

Bilder fra prosessen:

A26CDD6F-0A86-4194-8427-8B2CF45EA318_zps

8AC90F28-0AE5-4CFC-9820-B7B405F691BE_zps

BDA26C35-74B2-4002-B00F-363DA21D27E4_zps

9556CD5E-7F99-469E-8EF9-15A79072AB60_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hørt bra ting jeg og. Bl.a. at Jørn Fodnestøl kjøpte seg et knippe slike å bruke istedenfor Matchless DC30'n han hadde.

Men ang. bygget. Folk sier jo at kabinettet har MYE å si på lyden. Nå lages sikkert ikke disse av "finger jointed baltic birch", men nå som kabinettet sikkert ikke er like solid, hvordan liker du lyden vs før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet på mye volum enda, men jeg syntes det høres likt ut det lille jeg har testet. Som sagt, hvis jeg merker den overlever et par harde gigs så vurderer jeg å bygge et ordentlig kabinett fra bunn av, solid, slik som original-comboene er. :)

Ja, den låter så bra at jeg vurderer å selge Orange toppen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel Tandberg amp også, jo :)

Ja, har sølvsuper 11 og en ta300 :) HiFi! :D (Det er B&O Beocenter 9000 som står kobla på nå da, grunnet behageligheten ved fjernkontroll ;) )

Ørjan, har vurdert en annen høyttaler! Skal se litt rundt. Vurderer en greenback eller noe også. Gjerne en som ikke er så veldig effektiv, for den spiller grisehøyt, selv ved halv effekt (15w).

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sølvsuper 11 og en ta300 :) HiFi! :D (Det er B&O Beocenter 9000 som står kobla på nå da, grunnet behageligheten ved fjernkontroll ;) )

Ørjan, har vurdert en annen høyttaler! Skal se litt rundt. Vurderer en greenback eller noe også. Gjerne en som ikke er så veldig effektiv, for den spiller grisehøyt, selv ved halv effekt (15w).

Da er Gold'en ute av konkurransen =O Tror jeg ville prøvd en creamback hvis jeg var deg. 97db og mer bånn. VOX'ete amper trenger det. Jeg har et WGS ET-65 element til salgs. (g12-65 klone) 16 ohm. Du kan jo prøve det om du er i traktene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.