Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har jeg gjort med gitaren min?!


OsloGutten

Anbefalte innlegg

Akuratt i det jeg våknet i går, fant jeg ut at det var en god ide å ødelegge telecasteren. Nå skiller den seg i det minste ut. Mens jeg fremdeles sto i morgenkåpen, fjernet jeg de fleste av båndene, men beholdte akuratt nok slik at jeg kan spille alle dur og moll akkorder. Deretter gikk jeg løs på kantene, med et av båndene. Syntes selv det var tøft, andre vil si jeg har ødelagt en gitar. YOLO. Må uansett skaffe meg nye strenger til gitaren. Første gang jeg prøver meg på fretless, så ganske surt harmonisk- men sånn blir det jo fort når man ikke har noen bånd å forholde seg til. (Og mange meningsløse toner, men morro å prøve seg)

http://www.youtube.com/watch?v=4l9w9wj2MeQ&feature=c4-overview&list=UU9HUfE95l59PNld8j4Q5aAw

Før:

PA130023.jpg

Etter:

IMG_2196_zps1563a918.jpg

IMG_2253_zpscda2b101.jpg

IMG_2255_zpsacde3a64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var den eneste gitaren jeg hadde, ville jeg nok ikke gjort det.
Dette konseptet er jo ikke ukjent på bass, men jeg har ikke sett noen gjøre dette på gitar før. Det betyr ikke at noen ikke har prøvd.
Stort sett virker det på meg som om instrumenter som blir defrettet havner i skapet eller en container etter ganske kort tid, men det er jo mulig du har funnet din nisje som gitarist. Man vet aldri.

Og som de sier over, fyll sporene! Båndene er en viktig del av stabiliteten på en gitarhals, man kan faktisk justere krummingen på halsen med å velge forskjellig type bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.