Gå til innhold
  • Bli medlem
blaamann

N(S)GD

Anbefalte innlegg

Ny gitar som resultat av vunnet auksjon på Yahoo Japan Auctions (samme sted som Edwardsen og Epiphonen til Truckstop Chuckie).

I mitt tilfelle brukte eg jauce.com som er en tjeneste rundt Yahoo Japan Auctions. Jauce fungerer slik at de tar kontakt med selger etter at du har vunnet en auksjon. De tar imot pakken til sitt lager, pakker den om igjen hvis du ønsker det (anbefales siden de kan pakke gitarer på en god måte) og deretter sender de pakken til deg. I mitt tilfelle hadde jeg pakken på 3 dager.

Gitarpris: 51500 yen / 3000 NOK

Frakt innland + frakt til Norge: 820 NOK

MVA: 750 NOK

+ noen avgifter på overføring av penger til jauce.com. Disse kan jeg komme tilbake til når eg har funnet ut av disse avgiftene.

Førsteinntrykket er meget bra. Den har hull etter gitarreimskrue på øverste horn (noen foretrekker å gjøre dette på SG'er som ofte heller framover). Den har ellers noen små merker her og der, men virker ellers ganske strøken. Den har en del grønn rust på pickupper og på stol (hvordan fjerner jeg denne rusten?), men en kjapp test viser at alt fungerer som det skal.

Nå starter gitararkeologiøkta mi med å finne ut mer om gitaren :-)

Siste funn som gir meg noen tentative svar:

- Modell: Bacchus BSG68v Vintage Series

- Body: Mahogany

- Neck: Mahogany

- Fingerboard: Rose

- Machine head: GOTOH

- Nut: Bone

- Pickups: 2 x VH-59

- Ny pris: ca 108 000 yen i 1998

- Serienummer: 100758. 1 står for set neck, så dette er dermed den 758 gitaren fra Bacchus med set neck (høres litt merkelig ut).

post-13387-0-71977100-1392817129_thumb.p

post-13387-0-71498000-1392817220_thumb.p

post-13387-0-15797800-1392817418_thumb.p

Endret av blaamann
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin.

Du har ikke tilgang til å se bilder i dette emnet

Bacchus skal være bra saker det, på linje med Edwards (dagens).

Bacchus lages av Deviser, som jeg tror står bak ganske mange forskjellige merker som utelukkende selges i Japan. Noe mer vet jeg ikke, men det finnes mye info omkring de, eksempelvis på MyLesPaul.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin.

Du har ikke tilgang til å se bilder i dette emnet
Bacchus skal være bra saker det, på linje med Edwards (dagens). Bacchus lages av Deviser, som jeg tror står bak ganske mange forskjellige merker som utelukkende selges i Japan. Noe mer vet jeg ikke, men det finnes mye info omkring de, eksempelvis på MyLesPaul.com.

Jepp, fant en annen BSG på det forumet som stemmer godt overens med mitt kjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av TerjeA
      Snakk om bursdag, julaften, nyttår og 17.mai på samme dag! 
      Jeg slo til på en ny Taylor 814 DLX V-class under en Taylor presentasjondag på Gitarhuset på Alnabru for et par uker siden. I dag kunne jeg endelig hente vidunderet. Tilfeldigvis kom også i dag en pakke jeg hadde bestilt på nett, med 2 x Humidipak, 2 x Humiditrak og en Snark (rød) cliptuner. (Sistnevnte inneholdt også et overraskende bra plekter som jeg ser at fort kan bli en favoritt, selv om det er tykkere (0,78) enn jeg vanligvis foretrekker.) D´Addario humiditrak er en ganske liten temperatur- og fuktighetsmåler som parres via bluetooth med en app på telefonen. En plasserte jeg i kassa til min nye 814, den andre i skapet (se annet blogginnlegg) med min Taylor 310.
      Så til gitaren; GA-formen ligger herlig i fanget, det avrundede «armlenet» føles svært behagelig, og detaljene på denne DLX-utgaven er rett og slett nydelig - som et stykke kunst. Lyden høres umiddelbar fyldig og fin, parret med den vekjente litt lysere Taylor-tonen. Den nye V-class bracingen skal gi bedre sustain og intonasjon. Jeg vil ikke la meg lokke til å si noe mer om det foreløpig - jeg har jo såvidt fått henne i fanget :). Førsteinntrykker er imidlertid helt knall. Gleder meg til å bli mer kjent med henne. Og alle vet jo at hun bare blir bedre og bedre

• Av SunMaster
      Har gått på en ventesmell.... har ventet i snart 2 måneder på en Gretsch G6114, som pga jetcarriers uheldige omstendigheter har latt vente på seg. Så derfor har jeg jo levd på finn/ebay/reverb. La inn bud på et par sånne på ebay og reverb, men de gikk for høyt syns jeg. Men så dukket denne opp

Eneste kosmetisk feilen jeg finner er 
      Nå skal jeg bare justere ned strengene 2mm og intonere den, så blir det bra! ?

Vet at headstocken er enten eller. Men jeg er fornøyd med en litt annerledes en!
    • Av SunMaster
      Nå vet jeg jo at disse har vært diskutert opp og ned i mente. Jeg syns de var litt artige, og når jeg satt dem til max følsomhet klarte de å stemme gitaren ganske bra. Men over tid stusset jeg jo på at strengene hele tiden sank. Sånn en liten justering hver 20-30 minutter eller noe. Jeg har jo andre gitarer som ikke har dette problemet (am fender deluxe, esp eclipse++), men tenkte at det var disse problemene med å holde stemmingen som Gibson er så beryktet for som var saken. Selv om jeg har satt in en tusqxl.
      Så røyk den ene robotuneren, og jeg bestemte meg for å kjøpe noen locking tuners som jeg kjenner fra før.

Og... helt utrolig, jeg har en SG som holder stemminga like godt som de andre gitarene mine.  Det tok meg ett år å lære å hate g-force ?
    • Av SunMaster
      Har en 2015 SG med den en smule forhatte "mekanikken" der en av motorene har tatt kvelden. Har ikke tenkt å reparere dem (heller en rituell ofring på et bål), men trenger noe å erstatte med.

Hvilken låsbar mekanikk kan jeg putte rett inn uten å finne drillen?
    • Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.