Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mustang - kjønnsskifte


Anbefalte innlegg

Så, jeg ser ikke på meg selv som den mest praktiske personen her i verden. Allikevel, når jeg plukka opp en japansk Fender Mustang i Tokyo forleden, innså jeg at jeg måtte mode den. Personliggjøre den. Skifte kjønn fra en søt rødtopp til en hissig blondine (ok, kjønnsskiftemetaforen kan diskuteres). Dette er ikke det mest omfattende DIY-prosjektet, men tok noen bilder underveis, så lager denne tråden. Om du ikke nødvendigvis lærer noe, kan du i det minste få se en fet gitar!

Så, her er hun før operasjonen:

2014216_IMAG0511.jpg

Steg 1: Skrur av plekterbrettet og løsner pickupsene slik at jeg kan bruke det gamle plekterbrettet som mal.

2014216_IMAG0512.jpg

Steg 2: Klarte ikke å oppdrive noe passende plekterbrett til denne, så kjøpte en plate fra Warmoth og bestemte meg for å pushe mine ferdigheter ved å sage det ut selv. Brukte en løvsag/rundsag/sånn-derre-sag-med-bue (takk til CastorFiber for tips om dette!).

2014216_IMAG0513.jpg

Steg 3: Finpusser kantene med relativt grovt sandpapir, driller skruehull, og skjærer ut pickuphullet.

2014216_IMAG0514.jpg

Og her er plekterbrettet mer eller mindre ferdig:

2014216_IMAG0515.jpg

Steg 4: Montere pickup (en Dimarzio Heavy Blues 2), lodde og skru sammen. Dette gikk relativt greit.

Og tada! Slik ble han/hun seende ut:

2014216_IMAG0516.jpg

Ble fornøyd med denne. Endte opp slik jeg ville ha den, da er det ikke så farlig med noen ujevnheter og shit.

Peace!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.