Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Test ørene dine her!


DrJustice

Anbefalte innlegg

Tok lang tid å laste hver lille test, så jeg gadd ikke noe mer enn en gjennomkjøring av basic-nivået. Det var hvertfall superenkelt. Forsåvidt ganske artig, bortsett fra at det tok et halvt minutt å laste hver test som tok 2-3 sekunder å ta... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, basic-nivået er lett. Husk at det er meningen at menigmann skal komme et stykke av gårde. På gullnivået måtte jeg konse litt på noen ting, andre var fremdeles forholdsvis lette. Gulltest nr. 2, der man skal identifisere spesifikke bånd med boost/cut hoppet jeg til slutt over. På det tidspunktet var ørene blitt slitne også.

Det tok bare noen sekunder å laste hver test her. Mer enn at det var vanskelig, var det for meg en realitycheck. Det gjorde meg obs på hva jeg hører lett og hva jeg må lytte litt hardere for å høre. For velbrukte rockeører kan jo en slikt test være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Prøve tidligere på dagen med uthvilte ører, Castor? Hvordan vurderer (eller vurderte...) du hørselen din før du testet?

Selv har jeg ikke tilbrakt tiden min foran PA anlegg og gitar-stacks. D.v.s., jeg har jo hørt noe høy musikk fra PA anlegg som publikum på konserter - har til og med pådratt meg en periodisk tinnitus i det ene øret (1). De siste årene har jeg alltid brukt ørepropper i nærheten av PA anlegg. Jeg ble glad når jeg klarte alle testene bortsett fra Gull nr. 2, siden jeg har kjørt på med såpass mye gitarlyd de siste årene at jeg nesten har hatt sånn etter-gigen -aktig sus en del ganger. Jeg er smertelig klar over at jeg neppe har betalt hele prisen enda. Denne testen fikk meg i hvert fall til å tenke litt...

Ta testen da vel, folkens, og fortell oss hvordan du opplever hørselen din :)

(1) For snart 20 år siden fikk jeg sigarettsneip-i-øret-følelsen etter en konsert. Det varte i noen dager, så ble det bra. Noen år senere fikk jeg tilbake sneipen når jeg ble utsatt for høy lyd, og for en fire-fem år siden kom de første durelydene. Første gangen trodde jeg det var en bil på tomgang utenfor. Jeg travet rundt og tittet ut av alle vinduene - lurte fælt på hvor den bilen var. Etter hvert skjønte jeg hva som var på gang. Heldigvis kommer duringen sjeldent, det kan gå mange måneder mellom hver gang, og da er det ofte trigget av uvettig høyt musikkvolum. Det lille snevet jeg har er INGENTING i forhold til de som har tinnitus på ordentlig, og de få gangene det kommer blir jeg nesten gal. Tør ikke tenke på hva the real deal kan gjøre med folk. Så, kids: vær forsiktige med høy lyd, ikke være tøffe i trynet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.