Gå til innhold
  • Bli medlem
Sexual_harrassement

Noen som har erfaring med PLEK?

Anbefalte innlegg

Har lest litt blanda ting om PLEK. Den er nøyaktig, men det er visst ikke alt som nødvendigvis ikke behøver å bli perfekt siden at maskin er maskin slik jeg har hørt. En kyndig person kan justere etter feeling. men selv så har jeg ikke peiling, så hadde vært morsomt å hørt noen som har sendt inn sin til plek eller kyndig person.=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tilfeldigvis hentet min gamle Strat i dag etter båndskift og PLEK´ing hos Gulden Guitars. Resultatet ble vanvittig bra. Det hadde det sikkert blitt kun med kyndig manuelt arbeid også, men ingen tvil om at det blir utrolig nøyaktig med PLEK. Jeg synes i hvertfall forskjellen er stor på PLEK vs. ikke PLEK når man kjøper Gibson.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en gammal tele som er refretta og plekka av Joe Glaser i Nashville. Båndjobben på den i er en klasse for seg uten tvil, har prøvd veldig få gitarer med så bra båndjobb. Men plekking tror jeg absolutt ikke nødvendigvis betyr bra. Tror en veldig flink luthier kan gjøre vel så bra jobb egentlig.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PLEK er garantert bra, men eg trur ikkje forskjellen er stor/merkbar :) .

Endret av Kossoff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en PLEK-ed bass. Det er den beste båndjobben jeg noensinne har vært borte i.

Ikke at det er noen målestokk, men jeg er ikke i stand til å få til noe så nøyaktig selv. Kanskje man kan komme i nærheten med en jig type StewMac og lang erfaring. Jeg stoler på maskinen.

Nå er jeg av den mening av at halser her i Norge ikke er superstabile, så er man opptatt av vanvittig lav strengehøyde, med de følger det har for lyd, så må man være forberedt på å justere ganske ofte, PLEK eller ikke.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suhr bruker jo PLEK på alt, så alle som har prøvd en Suhr har jo erfaring. Jeg var hos Suhr og så PLEK'en i action og blei mektig imponert. Et tysk studentprosjekt gone completely bananas. Var innom PLEK på NAMM også og snakket litt med gutta.

Nå blir aldri en maskin bedre enn opratøren, men gitt at han kan sine ting gir PLEK en repeterbarhet av en annen verden. Jeg kan bare prate for meg selv men jeg har ihvertfall aldri prøvd en PLEK'et gitar som ikke var 100%.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg dreier PLEK seg om marginer. For hvert bånd er det et antall hundredels-millimeter toleranse som man må være innenfor. Maskinene klarer mer nøyaktig å plassere seg midt på og dermed har man mest mulig å gå på i forhold til temperatur og fukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde min takamine kasse fra 94 innom Gulden og i PLEK'en.

Jeg hadde gitt opp den gitaren og gått rundt og sett etter ny kassegitar i nesten to år men fant aldri noe med en like komfortabel hals.

Gitaren sto opp fra de døde og er konge å spille på etter dette. Det koster men for meg så sparte jeg pengene jeg måtte gitt for en ny gitar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva regner dere egentlig som lav strengehøyde ?

Målt på forskjellige bånd . Uten klirring .

Hva har dere betalt for PLEK hos Gulden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott med så mye respons=)! det er en ESP jeg har tenkt å levere inn til fretjobb. litt surt å bruke såpass med penger, men hvis det blir så bra,så er det kanskje verdt det i stedet for å selge den for så å kjøpe en ny som kanskje har bedre bånd? Jeg digger jo den ESP`n jeg har, men båndene kunne treng litt jobb.

Er det flere enn Gulden som har PLEK? og hva er prisene?ser at gulden ikke har oppdaterte priser siden 11`.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en G&L som er PLEK'et fra fabrikk, og båndarbeidet på den er helt upåklagelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.