Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Tokai LS 60 Goldtop 1984 modell


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Da var gitaren i hus og nam nam nam:) Digger finishen og er veldig lettspilt!

Jeg røsket ut hardware, knobs, elektronikk, pups, tuners, toggle switch og output jack og byttet ut dette med høykvalitets Faber hardware (locking bridge og tailpiece), Bare Knuckle The Mule i neck og Riff Raff i bridge, gull knotter, Switchcraft output jack og toggle switch, Tonepros Kluson tuners, CTS 550 pots og Jensen caps.

Nå skal den til luthier for en overhaling av bånd, lodding av elektronikken og generell set up!

Her er bilder av hvordan den så ut når den kom og etter oppgraderingene. Eneste jeg ikke har fått byttet er bro og studs da jeg ikke får ut skruene selv.

Legger ut nye bilder når bro er skiftet og gitaren er tilbake fra besøk hos gitardoktorn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Du får vente til du kommer hjem:)

Skal få lagt ut ordentlige bilder om noen uker når alt er pimpet og klart OG som du kan se på mobilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Utrolig fornøyd! Utrolig lettspilt og jeg gleder meg som en unge til å plugge den i riggen når tilbake fra doktoren!

Veldig strøken utseendemessig og ikke noen hakk el riper å snakke om. Behagelig vekt. Tipper rundt 3.8 kg maks. Dette blir en keeper!

Har hatt LS80 før og dette er vannvittig gode gitarer. Savner ikke lenger min R7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ja men utenom det da. Folk gjør det samme på CS gitarer men grunnlaget er prima.

Jeg prefererer Faber hardware over alt annet og har alltid hatt lyst til å prøve BK pups. Nutta var forresten sliten på denne gitaren så den måtte skiftes uansett. RS kit er vel også noe 99% bruker i uansett gitar.

Mange er fornøyde slik de er originale også.

På alle mine CS R 6-9 gitarer byttet jeg ut hardware og pups så det er jo kun snakk om personlig preferanse og ikke at de ikke duger som de kom fra fabrikken.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.