Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neck og bridge pickup på Gio RG


KimT

Anbefalte innlegg

Ok, nå som jeg har funnet bruksanvisning på nett, og funnet ut jeg må stikke innom min lokale musikkbutikk og kjøpe fjærer, og justere litt, har jeg ett annet spørsmål.

Gitaren min, en left hand Gio RG 170, har 3 pickups, humbucker, single coil, og humbucker. Men etter mitt øre, er bare bridge pickupen egentlig spesielt god til relativt rene lyder. Neck pickup låter veldig bass, litt "grumsete", antar dette er litt fordi dette er en litt rimelig "metal" gitar. Som den er nå, er neck pickupen lavere enn begge de andre to. Er det vanlig på en slik gitar? Og vil justering av neck humbuckeren gi gitaren bedre lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par pickups fra GFS vil være en rimelig og meget god oppgradering av denne gitaren..

Pickupene kan som det er nevnt, justeres. Det er ikke lurt å ha de for nære strengene, litt avhenging av smak, pickuptype og slikt er ca. 5 mm en grei avstand å ta utgangspunkt i. Kommer pickupen for nære, får man forsterket uønskede overtoner, man kan få litt dårligere sustain, men mn får også sterkere lyd. På bridgepickupen blir det gjerne litt mer bass i pickupen i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, høres ut som en god ide, med en GFS. Men om jeg bestemmer meg for å sette inn GFS pickups kan jeg kanskje bytte alle 3? Ser masse ulike typer for salg. Husker jeg lekte meg litt med tanken på hvordan Ibanez'en min med en Dimarzio Evolution pickup, men GFS er kanskje ett mer fornuftig valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bytte alle tre er ikke dumt.

Vi er alle forskjellige, og noen av oss har romsligere budsjett enn andre, men det å sette inn en Evo i en så rimelig gitar blir for meg litt overkill. Det gjør man hvis man ser poenget i akkurat det. I forhold til pris og kvalitet er GFS her et greit valg. Noen få blir skuffet, men veldig mange av forumets medlemmer er godt fornøyd med å sette inn GFS i gitarer som la oss si koster under 3-4 tusen kroner.

Jeg har heller ikke sett en eneste klage på GFS i forhold til kundebehandling. Folk får det de bestiller, rimelig kjapt, og det er aldri tull med bestillinger. De få reklamasjonene som noen har postet om har blitt godt tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GFS er absolutt trygt å handle med. Leverer kjappere enn mange norske nettbutikker og ikke noe spørsmål hvis man har noe å klage på. Husker jeg bestilte et sett med stemmeskruer i gull, men fikk sorte. Sendte mail hvor jeg påpekte det, og de sendte sporenstreks riktig vare. Det var ikke en gang snakk om å sende tilbake det settet jeg hadde fått feil tilsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.