Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmesnekring - verktøy tips for å utvide hull på fjøla med?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Hei

Har en Epi MIJ SG som jeg skal sette på TonePros kluson tuners på. Jeg ser jeg må utvide hullene bittelitt.

Det samme gjelder hullene der switchcraft output jack og pickup switchen sitter.

Er det noen tips til verktøy på Clasern som jeg enkelt kan file litt med slik at jeg får utvidet på en gitarisk korrekt måte?

Er ikke mye om å gjøre og tenkte det er for dumt å levere inn en gitar for det og betale skjorta og det hvite i øyet for en sånn jobb.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Det gikk seg til med litt grovt sandpapir der hvor output jacken skal sitte, men trenger kraftigere skyts for å få utvidet tuner hullene:)

Skal sjekke om de har reamer på Clasern evt Maxbo bør vel ha slikt?

Men ser at Switchcraft toggle switchen med hvit tip er for kort til at den kommer ut på motsatt side slik at jeg får snurret på muttern.

Ingen som har en Switchcraft toggle switch som er litt lengre slik som den originale japan med sort tipp?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153777426115655&set=gm.10152274363337216&type=1

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konet reamer er det beste alternativ. Å bruke et større drillbit er sjansespill i beste fall: lakken sprekker, treet fliser, lett å bomme, boret setter seg og flyr av kurs. Kona bor gjør jobben mye bedre, men er halsen lakkert risikerer du lakksprekk, spesielt om det er trinnvis. Reamer er rett verktøy til jobben.

Stewmac har en god en som har vært en timesaver (og tre og lakksaver) for meg mange ganger, men koster en arm og et ben. Kanskje clas har noe lignende i en kjekkere prisklasse?

http://www.stewmac.com/shop/Tools/Reamers/Peghole_Reamers.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si veldig mye pent om StewMac, og jeg er glad butikken finnes, men de vet å ta seg betalt. Det er da ikke noe feil med det.

Jeg har flere ganger funnet ting som "Guitar tech screwdriver kit, special design" eller lignende på Clas og Biltema til halve prisen, selv om det ikke er nevnt gitar i det hele tatt.. Det er ikke gull alt som glimrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ok skal sjekke:) Men finnes det ikke Switchcraft toggle switch for Epiphone SG??

jeg bestilte denne som er for Gibson men den passer ikke:

http://www.ebay.com/itm/Switchcraft-Angled-L-Type-3-Way-Toggle-Switch-For-Gibson-USA-Top-Quality-/230871460697?pt=Guitar_Accessories&hash=item35c102eb59

Har søkt på ebay nå etter tilsvarende for Epiphone men finner ikke noe.. Tips??

Så denne til Gibson går snart ut på salgstråden for en hundrings..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i stewmac, og har en del spesialverktøy derifra. Men at en reamer skal koste 100 usd (i tillegg kommer jo avgifter for oss) det er for meg ganske merkelig. Tror reameren min kosta en femtilapp, men jeg bruker den stort sett bare til stemmeskruehull. Anyway, skal ikke oppta hele tråden med dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skal sjekke:) Men finnes det ikke Switchcraft toggle switch for Epiphone SG??

jeg bestilte denne som er for Gibson men den passer ikke:

http://www.ebay.com/itm/Switchcraft-Angled-L-Type-3-Way-Toggle-Switch-For-Gibson-USA-Top-Quality-/230871460697?pt=Guitar_Accessories&hash=item35c102eb59

Jeg har puttet en Switchcraft-switch i min MIJ SG. Jeg satte på en "deep thread nut for Switchcraft", den løste biffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.