Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x4 .... og hei!


Kaputnik

Anbefalte innlegg

Dette får bli en slags intropost samla med resultatet av litt kronisk GAS jeg har hatt de siste par månedene...

Etter å ha vært gitarlaus i over 15 år (ble bitt av elektronikabasillen) begynte playlistene mine sakte men sikkert å fylles opp med gitarmusikk igjen... Ikke lenge etter snubla jeg over Youtube-kanalen til en kar ved navn Rob Chapman, og vips så måtte jeg bare hive meg på gitarkjøret igjen!

Tenkte å se hva jeg kan få til med gitar, bass og programmerte trommer nå, men syns det er en litt skummel sjanger å bevege seg inn på - kan fort bli temmelig "cheesy".

Uansett, her følger "skadene" som har oppstått i den siste tida, i kronologisk rekkefølge:

2013 Chapman ML-1

Første modell fra nevnte Rob Chapman sitt merke, en relativt billig gitar men bygd av solide deler og et bra utgangspunkt for et planlagt stevnemøte med DYI-forumet ved en senere anledning.

Har bestilt en Kina-kropp med HH routing, mulig den havner her da jeg fant ut at høy midtpickup ikke er riktig for meg (slår borti med plekter når jeg palm-muter og er også litt i veien ved fingerspilling). Syns kanskje heller ikke at HSS er den beste "looken" ;)

25,5" hals med AANJ, ibenholt 13,5" gripebrett med hyper-jumbo bånd, mahogni-kropp (tung!!), "eget merke" pickups (helt kurant lyd, faktisk) med coilsplitt og Grover/Wilkinson hardware.

eb3fo7.jpg

2011 Epiphone ES-339

En av de billigste Epi-modellene, men mye gitar for penga. Båndene er litt her og der, malt fake-binding ser ikke så bra ut på nært hold og lyden er så-som-så, men den er veldig lettspilt og kommer med coilsplitt som er litt uvant på en ES-type gitar.

tar9c6.jpg

2013 Squier Jaguar Bass

Trenger jo en bass også hvis jeg skal lage musikk, denne duger til mitt behov. 30" skala, PJ-setup og veier ca 2 gram - perfekt studioverktøy for en gitarist ;)

n5jyna.jpg

2007 Fender Classic Player 50's strat

Det måtte vel bli en strat også med det samme jeg var i gang, og jeg angrer ikke på at det ble denne. Nydelig "soft V"-hals, låsemekanikk og gode pups med skikkelig skranglete vintage-lyd - og i motsetning til Chapmanen kan jeg senke midtpickupen utav veien ;). Oppgradert med Am standard-bru.

2uz2c1z.jpg

2004 Fender Telecaster Am. Deluxe QMT HH

Fant ut at jeg også trengte en kvalitetsøks med HH og hardtail. Tenkte først i retning Gibson av noe slag, men Fender-dilla var fersk etter straten. Lette etter en fatstrat, blacktop eller 72 tele RI, men kom over denne for en rimelig penge og slo til uten mye viten.

Har forøvrig ikke funnet så veldig mye info om denne gitaren, så den virker ganske skjelden. Hvis noen har noe å bidra med osv..

Or kropp med "quilted" lønnetopp, ibenholt 9,5" gripebrett med medium jumbo-bånd, Schaller låsemekanikk, S-1 svitsj for coilsplit, greasebucket (?) og enten DFH-1 eller Enforcer pickups (litt usikker på de to siste)

1zr26th.jpg

Det store spørsmålet nå er vel hva neste trekk blir..

Endret av Kaputnik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til GN! :)

Kult knippe med gitarer. Du skulle vel komme deg et stykke avgårde med dem. Chapman-gitarene har nylig fanget oppmerksomheten min. Hadde jeg "hatt behov" (du vet, vet du...) for en ny ikke-så-himla-dyr gitar, sånn ca. ala Rondo Music, ville jeg muligens vurdert noe derfra.

Har hatt elektronikkbasill selv i noen titalls år. I likhet med deg er heldigvis bakteriefloraen rik nok til å inkludere elektromekanikkbasiller og elektroakustikkbasiller også...

Det store spørsmålet nå er vel hva neste trekk blir..

Mangler i hvert fall en Lester der, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Mangler i hvert fall en Lester der, gjør det ikke?

Har faktisk en Epiphone LP Custom (svart/gull), men den er til utlån og muligens i ferd med å selges.

Vi får se, akkurat nå fyller Tele'n LP-nisjen bra så hvis jeg skulle hatt en måtte det nesten blitt en "ekte" Gibbo, og de er jo ikke akkurat billige.

Velkommen og gratulerer! Men... ingen bilder av bassen? ;)

Fikset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.