Gå til innhold
Funny

Hjelp med Fender Deluxe Reverb

Anbefalte innlegg

Hei har nå fått en Fender Deluxe Reverb65 og siden dette er min første røramp så har jeg en del spørsmål. vet ikke hvordan alt blir oversatt så kommer til og bli noe jalla setninger...

Hvor lenge skal "power/Strømmen" stå på før man tar "Standbyen" på?

Har hørt det er en spesiel måte og skru av ampen på for og utvide levetida, hvordan?

Hva er vitsen med både normal og vibrato input, når man får flere valg osv med vibrato?

Har hørt at viss man ikke skal spille mer på bare rdunt 20min så kan man bare ta standbyen av og la strømmen vær på, stemmer det? Hvor lenge kan man evt la strømmen være på uten standbyen? Er det farlig?

Når jeg skrur standbyen av så smeller det, er det farlig/normalt?

Ja jeg vet at rør amper blir varme men er det farlig? og hvor varme kan de bli? evt hvordan kan man hindre dette

kom med andre tips da jeg ikke vet noe som helst om dette

takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal være skikkelig forsiktig så er det 5 minutter som gjelder til oppvarming og avkjølingstid.

Normalkanalen har ferre ledd, og låter derfor litt annerledes. Merkes spesielt godt når man skrur opp ampen.

Blir som signalkjeden i et pedalbrett, jo flere pedaler man har jo alterert blir tonen, selvom effektene ikke er aktivert.

Smellet er ganske vanlig i fenderamper. Har hatt det i flesteparten av mine fendere oppgjennom. Ikke noe å bekymre seg for.

Mens jeg skriver det her varmer ampegen min opp hele rommet. Den har stått på i et par timer nå, spiller litt av og til når jeg får lyst.

Skrur av hvis jeg vet at det kommer til å gå mer enn 30 minutter til neste gang jeg trenger ampen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

Også... Når jeg kommer borti jacken så smeller det også... Jacken er helt ny..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.