Gå til innhold
  • Bli medlem
Gitarbyggeren

Billige deler i USA

Anbefalte innlegg

Jeg bygger egne/modifiserer gitarer. Jeg kjøper billige deler som koster 5 ganger mer her. Komplett koblet eletronikk med 3 CTS of Fender vender koster bare 18 dollar. Jeg kjøpte et sett med 3 single coil Strat picups med tilsvarende lyd som Mexicostrat og kostet 17 dollar. For det råeste settet pickups type vintage 50talls/tidlig 60 talls USA strat koster 50dollar lyd i Strat og låter også som 50-60talls USA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fint.

Synes da at dette er bra saker, men problemet er at det ikke er noe annen informasjon her enn at du får handlet billige deler. Derfor spør jeg ganske enkelt; Hva er det du vil oppnå med denne tråden, ut over at jeg synes det er fint at du har fått tak i billige deler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fint.

Synes da at dette er bra saker, men problemet er at det ikke er noe annen informasjon her enn at du får handlet billige deler. Derfor spør jeg ganske enkelt; Hva er det du vil oppnå med denne tråden, ut over at jeg synes det er fint at du har fått tak i billige deler?

Jeg tenker på andre mennesker og kan gjærne skrive en link to online shop: www.guitarpartsonline.com

Endret av Gitarbyggeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, hvilke pickups til 50 dollar har du kjøpt som låter som en strat fra 50-/60-tallet? Har du prøvd gamle strater og sammenlignet de direkte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, hvilke pickups til 50 dollar har du kjøpt som låter som en strat fra 50-/60-tallet? Har du prøvd gamle strater og sammenlignet de direkte?

Vel alt jeg kan stole på er det som det står skrevet og tilbakemeldinger. Og picupene der får bestandig 5 av 5 mulige stjerner på tilbakemeldinger så andre har erfaning med de. De er av merke Dragonfire.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan si at jeg bygger en gitar til kjæresten som skal lære å spille og satte inn billigmikrofoner (i den butikken) De kostet 17 dollar for sett med 3 og de skrev at næmeste sammenligning var Mexico Strat i lyd. Men hun er nybegynner på derfor sparte jeg litt på pengene. Angående potmeter så selger de 1 stk CTS og det koster kun 5 dollar. Et ferdig koblet fit med Fender vender koster 17 dollar. Stolene de selger skriver de at kan være et alternativ av oppgradering av Mexico Strat og de ligger på ca 30 dollar+

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge har du holdt på med dette, og har du bilder av noen av gitarene du har bygget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dragonfire ja. Kjøpte noen EMG-kloner av de. Ikke verdt plastikken coverne var laget av engang.

GFS derimot, har gode pickups til prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dragonfire ja. Kjøpte noen EMG-kloner av de. Ikke verdt plastikken coverne var laget av engang.

GFS derimot, har gode pickups til prisen.

Rart at de får de tilbakemeldingene med 5 stjerner på enkelst pickups da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... Mine Dragonfire Gilmour EMG kloner var helt ok, ikke noe å klage på der....

Endret av askret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har bilde. Men vet ikke hvordal jeg laster opp bilde.

Og personlig kan jeg ikke få skrytt de mikrofonene høyt nok selv om Dragonfire. Det er min erfaring

Dessuten forundrer det meg ikke når de også kjører de prisene på CTS

Endret av Gitarbyggeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... Mine Dragonfire Gilmour EMG kloner var helt ok, ikke noe å klage på der....

Dette var EMG81/85-kloner.

Gitarbygger: Om den typen feedback skal være godt nok til å stole på kan vi likegodt se til Bibelen når vi lurer på hvor vi kommer fra.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blues pickups til 50 dollar er testet ut side ved side av Texas Spicial og det står at du ikke hører forkjell. Men det står at du merker forskjell på lommeboka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva man er ute etter. Det sier seg vel litt selv at et kina-produsert sett til 50 dollar ikke låter like bra som gamle Fender pickuper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster nok litt å bygge replikaer av gamle Fender SC's.

Suhr bruker samme magneter osv som Fender i gamle dager og de er vissnok ganske dyre.

Fender tar seg ikke råd til å bruke de selv lenger.

Tror John kalte dem Alnico special V eller noe.

Jeg har aldri prøvd billigmikker som låter veldig overbevisende og hvis man skal lese brukerannmeldelser fra en haug 14åringer som har kjøpt disse og selvsagt mener de er de beste i verden (type Harmony Central) da...

Tror GFS er noe av det rimeligere du får som fortsatt kan låte bra.

Endret av Debris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.