Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy i forsterker (Fender Mustang 2)


Siss29

Anbefalte innlegg

v1 har ikke sølv striper i toppen av "kontroll panelet"

så du kan lett se hvilken versjon du har.

Og for og være ærlig har du ingen ting å tape på og prøve og ta det på garanti, så lenge det ikke er noen fysisk skade som er synlig på forsterkeren er det umulig og si at dette har skjedd pga frakt, noe som ikke er brått sikkert er tilfellet heller, regner med du har prøvd å oppdatere firmware osv?

min gamle mustang 2 ble kvitt en del bugs helt i starten via firmware updates

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

v1 har ikke sølv striper i toppen av "kontroll panelet"

så du kan lett se hvilken versjon du har.

Og for og være ærlig har du ingen ting å tape på og prøve og ta det på garanti, så lenge det ikke er noen fysisk skade som er synlig på forsterkeren er det umulig og si at dette har skjedd pga frakt, noe som ikke er brått sikkert er tilfellet heller, regner med du har prøvd å oppdatere firmware osv?

min gamle mustang 2 ble kvitt en del bugs helt i starten via firmware updates

Det står Mustang II under knottene på min, ikke over som den som er avbilda på Mustang II v2 linken. Så da er det vel v1 jeg har. Hvilke forskjeller er det egentlig på disse?

Nei det er ingen fysisk skade på forsterkeren som jeg kan se. Den ser veldig fin og hel ut.

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dette rett og slett kan være jackkabelen din. Hvis den er av laber kvalitet kan den være en støykilde.

Kabelen er av merket Neutrik. Står CIK 122 på den

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke har prøvd en annen jack kabel så er jo det første pri uansett..

en kabel kan feile, uansett hvor god den i utgangspunktet er

Jeg har prøvd en annen kabel, men den kabelen er nok av det billigere slaget iallfall. Står ikke noe merke eller noe på .

Litt dumt å kjøpe en ny, for så å finne ut at det ikke var den som var problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være noen erfarne gitarister i nærområdet som kan gi deg en "second opinion"?

Det er spørs om jeg må få typen til mor mi til å ta med seg sitt utstyr innover og sammenligne. Han har og en Fender Mustang 2 .Regner med det er v2 dog, siden det ikke er lenge siden han kjøpte den ny (Ingen som kan fortelle meg om det er noen store forskjeller på v1 og v2?) Virker hans uten støy i samme uttak, så er det vel sikkert ikke uttaket som er problemet iallfall. Så kan man jo ellers teste både gitarer og kabler om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på v1 og v2 er:

The V2's have new amp and FX models...

V2 new amp models:

'57 Twin Reverb
'60's Thrift (Silvertone)
British Watts (HiWatt)
British Color (Orange)
Stereo Preamp

V2 new FX models:

Big Fuzz
Black Box
Green Box
Intelligent Pitch Shifting
Orange Box
Ranger Boost
Wah

The MIII-V V2 amps have XLR stereo outputs to connect to mixer consoles or A/D audio interfaces for recording. But the FX loop has been redesigned and some are not happy with how it now works.

Hvis du ikke har disse ampmodellene og effektene så har du versjon 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med når gitar/kabel ikke er koblet til forsterkeren?

Null peiling på elektronikk, forsterkere, støy osv, så hva utelukker eventuelt bekrefter det at den støyer eller ikke når man ikke har kabel og gitar koblet til? Betyr det at det IKKE er forsterkeren som er problemet? Fordi forsterkeren forsterker eventuelle dårlige signaler fra gitar eller kabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på v1 og v2 er:

Hvis du ikke har disse ampmodellene og effektene så har du versjon 1.

Så det er egentlig bare forsterkertyper når man er koblet til FUSE som er forskjellen. Utseendet på den bekreftet vel i tillegg at den var v1. Men hvis det er kun noen ekstra forsterker og effekt-typer med FUSE, så er vel ikke forskjellen enorm. (Med mindre man kun sitter og spiller via pc og fikser og styrer mye på slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.