Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagstrøm gitar fra tidlig 60' tallet


Simen Skare

Anbefalte innlegg

Dette er nok en gitar som i like stor grad er et samleobjekt som en god gitar. For å finne ut om det er en "god gitar", må man først definere hva det er, og hva man er ute etter.

Skal du få nesten 20k for denne, må du finne den rette kjøperen. Jeg ville ikke gitt stort mer enn en tusenlapp eller to for noe slikt som dette, og i hvert fall ikke uprøvd. Altså, helt feil kjøpergruppe.

Skal du ha en generell god bruksgitar, tror jeg du vil finne mange andre nye og langt bedre gitarer i denne prisklassen, for å være ærlig. En gitar er ikke automatisk god fordi om den er femti år gammel. Ei heller er det noe automatikk i at den er verdt mye penger. Det jeg synes, er at slike gitarer fortjener å bli tatt godt vare på i original stand, og da gjerne av en som har sansen for akkurat den gitartypen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF, du glemmer å ta med i regnestykket at disse fikk en enorm oppsving når Franz Ferdinand slo igjennom... Her i Norge er de kanskje ikke verdt så mye, men jeg er ganske sikker på at man kan få noen fine summer for de i utlandet. Det blir litt det samme som med Airline-gitarene som eksempelvis Jack White har figurert med, og Ovation-gitaren (Ovation Ultra) til Josh Homme (QOTSA), som, kanskje ikke helt tilfeldig nei, finnes i billige 'reissues' i sortimentet til Eastwood.

Spørsmålet pris kontra bruksverdi henger ikke alltid på greip.

For øvrig er det veldig rart at Hagström ikke har laget noen reissues av disse perlemorgitarene sine (lagd på trekkspillfabrikken deres). De hadde solgt som hakka møkk under 'storhetsperioden' til Franz Ferdinand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.