Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 HD500 - Gåen rotaryswitch/-encoder.


Egon

Anbefalte innlegg

Hei

Har en HD500 hvor en av rotasjonsknottene er i ferd med å ta kvelden.

Dette er en av 'hovedknottene' med rotasjon og trykknapp-funksjon, og akslingen har løsnet .

Den har fortsatt en viss funksjon dersom en holder den nede, men kunne tenke meg å få fikset dette.

Noen som kjenner til noen guruer på en slik reparasjon? Fortrinnsvis i Oslo-området.

Alternativt om noen erfaring med en DIY-reparasjon på dette. Har faktisk noen sånne encodere i skuffen (pusler med litt Arduino-stuff innimellom), men usikker på om disse passer og om lodde-skillsene er tilstrekkelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker ihvertfall korttenkt å bruke slike relativt skjøre 'multifunksjonsbrytere' på et fotbrett.

En del av de andre rotaryene har en metallbøyle til beskyttelse.

Ellers virker andre brytere og potmetere til forsterkerkontrollene å være gankske greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde på min. Er litt utsatt til. Ikke så lett å få tak i heller. Tok vel 2 måneder å få den inntil landet.

Men jeg har brukt den mye uten. Jeg skrudde opp brettet og fjernet den inntil videre. Du kan gjøre alle funksjoner via andre knapper og brytere unntatt EN. Det er å skifte setlist. Da må du trykke på den "encoder".

Hver setliste holder vel 128 presest .Jeg har brukt 4 banker a 4 presest på en setlist bare så jeg har mer enn nok plass og trenger ikke den funksjonen. Etter den er fjernet går det fint å trykke på den lille knappen nedi med en tynn umraco f.eks, sånn hvis man må bytte setliste.

Skal du få skiftet den er det nok best å snakke med Norsk Musikk Servicepartner. Høre om de har deler til den. Evt få bestilt del å ta med til de for skifte. De holder til på Alnabru, Oslo.

Jeg har dog tenkt å skifte min selv. Bare venter på en del til som skal skiftes før jeg gidder å skru det opp, mange knotter og skruer som må fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Fikk omsider lyst til å ta fatt på å bytte denne knotten. Ikke så mange veldokumenterte fremgangsmåter på nett så tok ansvar og knipset noen bilder underveis.

Har lagt de ut her: http://line6.com/support/topic/6182-need-preset-switch-for-hd400/

Var ikke så vrient, men litt vrient å demontere/"desolder" den gamle uten å ødelegge for mye. Mange tynne ledere tett innpå på printkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.