Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Marshall amp anbefaler du ?


Anbefalte innlegg

Det at mesa og blackstar er ett alternativ, det vet jeg :-) men å ha en marshall er jo mye tøffere enn å ha første nevnte :-) og tenkte at en head med 1watt hadde kanskje ikke vært så dumt? Hadde du ikke da fått ett lavere volum men at du fremdeles hadde fått en fet lyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er noe tøffere med Marshall fremfor andre amper, heller ikke omvendt.. Mer smak og behag.

1W spiller nok fint på soverommet, hvertfall hvis du skal spille med litt vreng.

Trenger du cleankanal, så kan 1W være litt for lite i enkelte tilfeller, siden ampen vil vrenge på cleankanalen.

Det må isåfall sjekkes ut :)

Marshall har jo også en del 5W-amper som du kan sjekke ut. Haze-serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er noe tøffere med Marshall fremfor andre amper, heller ikke omvendt.. Mer smak og behag.

1W spiller nok fint på soverommet, hvertfall hvis du skal spille med litt vreng.

Trenger du cleankanal, så kan 1W være litt for lite i enkelte tilfeller, siden ampen vil vrenge på cleankanalen.

Det må isåfall sjekkes ut :)

Marshall har jo også en del 5W-amper som du kan sjekke ut. Haze-serien?

Ahh, Okei, hva med en bluesbreaker da ? har du noen erfaringer med disse ? eller kan de også være for høye ? har også en fender blues deluxe der jeg bruker en blues driver pedal, da får jeg en veldig lignende tidlig zztop sound :-) men en marshall så kan du vell få litt forskjellige lyder ?? enn det en blues deluxe ville hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastervolumen på min 100 watts JMP fungerer så bra at det overhodet ikke er noe problem å bruke den hjemme. Å kjøpe en 1 watts forsterker er etter min mening bare tøys. Min påstand er at en 1-5 watts forsterker spiller like høyt, om ikke høyere, enn en 100 watts amp med mastervolum. Det er bare at du får så uendelig mye mer mat i lyden på de kraftigere forsterkere. Et godt mastervolum eller attenuator gjør at du kan bruke forsterkere overalt. Etter mitt skjønn er det en bedre løsning enn å kjøpe en 1 watts forsterker som utelukkende kan brukes hjemme. Og en siste ting - hvis det er Marshallsound du er etter, ja så kjøp deg en..............Marshall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som du sier, men jeg eide 60/50/100W røramper i mange år, helt til jeg innså at det bare var sløsing med penger for meg i tillegg til at det var overkill for mitt bruk.

Alle ampene spilte fint hjemme, men 7/15/18W ampene jeg har hatt har spilt mye, mye bedre hjemme. Selv på samme volumstyrke, så er det mye mer gutts i lyden.

Selv 50W ampene måtte spille betraktelig høyere enn 20W for å få like mye "varme" og fyldighet i lyden.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Den 31.1.2014 at 11.24, Gluke skrev:

Bilder over er jo samme som '73 kretsen... så jeg skjønner ikke hva du mener ble lagt til som gav mer gain og diskant? Utifra bildene jeg finner var kretsen nogendlunde lik fra 68/69 til '77.........

Men unntak av den spesielle/merkelige mellommodellen er jo hele pre ampen redesignet i 2204 vs. 1987 så jeg skjønner ikke helt hva du mener ass.

Hehe, fikk spørsmål om denne tråden på PM, og da måtte jeg poste denne.

Layout og verdier som Dan Schepise bruker for en '69 1987 og en 2204. De ser ikke ut som de er så ulike for meg.

fullsizeoutput_193d.jpeg

fullsizeoutput_193e.jpeg

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.