Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Marshall amp anbefaler du ?


Anbefalte innlegg

Da ignorere du jo fullstendig at cap'en i bright kanalen er økt og V1b plutselig har gått fra 820ohm til 10k osv osv....... det er endel vesentlige forskjeller på de kretesene ass.

Jeg har bygd en sånn mellom modell også og syntes den låter bedre enn de fleste skal ha det til............. men alle forventer jo at den skal låte enten som en 1987 eller en 2204..........

Øystein - 3k? hit me up?

Spurte han nå, den er solgt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ignorere du jo fullstendig at cap'en i bright kanalen er økt og V1b plutselig har gått fra 820ohm til 10k osv osv....... det er endel vesentlige forskjeller på de kretesene ass.

Jeg har bygd en sånn mellom modell også og syntes den låter bedre enn de fleste skal ha det til............. men alle forventer jo at den skal låte enten som en 1987 eller en 2204..........

Øystein - 3k? hit me up?

Nå er det vel store forskjeller på V1b, cap og tonestack på 1987 modeller også?

De tidligste var identiske med 1986, bortsett fra cap på volumpot.

1987 ampen hadde forandret seg mye fra det i 1976.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel store forskjeller på V1b, cap og tonestack på 1987 modeller også?

Hmmmmmmmm well ikke mye ass..... har inntrykk av at 1987 kretsen fort satte seg med split catode og SL tonestack og at det var nokså uendret frem til 77'. Den mellommodellen ble vel bare produsert et år. Og så gikk de tilbake til standard 1987 krets med nye fronten. Men om det ble laget noen 1987 med JCM800 front vet jeg ikke. Men det vet sikkert du............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første 1987 modellene hadde shared cathode som 1986 modellen. De hadde også identisk tomestack med 1986, og hadde cap verdi på 100.

I '73 var det en helt annen amp med bl.a. cap på 5000, split cathode og andre verdier på tone stack.

Og ja, 1987 ampen ble laget som JCM800 amp helt til 1887 RI variantene kom.

De bruker kretsen fra '73.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det var store forandringer på kretsen i '69,

men 1987 modellen er å finne allerede i den første katalogen til Marshall fra tidlig '65.

Modellen fikk også mer gain og diskant fra '69 til '73.

Poenget mitt er at grunnkonstruksjonen fra 1987 modellen er beholdt i de tidligste 2204 modellene,

og at komponentverdier og konstruksjon var i kontinuerlig forandrinng i 1987 modellen, og at evt. forandringer i 2204 modellen bare er en naturlig fortsettelse av det på den samme grunnkonstruksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det var store forandringer på kretsen i '69,

men 1987 modellen er å finne allerede i den første katalogen til Marshall fra tidlig '65.

Modellen fikk også mer gain og diskant fra '69 til '73.

Poenget mitt er at grunnkonstruksjonen fra 1987 modellen er beholdt i de tidligste 2204 modellene,

og at komponentverdier og konstruksjon var i kontinuerlig forandrinng i 1987 modellen, og at evt. forandringer i 2204 modellen bare er en naturlig fortsettelse av det på den samme grunnkonstruksjonen.

Bilder over er jo samme som '73 kretsen... så jeg skjønner ikke hva du mener ble lagt til som gav mer gain og diskant? Utifra bildene jeg finner var kretsen nogendlunde lik fra 68/69 til '77.........

Men unntak av den spesielle/merkelige mellommodellen er jo hele pre ampen redesignet i 2204 vs. 1987 så jeg skjønner ikke helt hva du mener ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan en si at jmp 2204 er 50 watts versjonen av jmp 2203?

Ja med unntak av den merkelige JMP overgangsmodellen fra '75-'76 som GPM nevnte. Nå har jeg aldri sett en sånn til salgs her til lands, så for all praktisk betydning er 2204/2203 50W og 100W modell av samme ampen. Og kombo versjonene pleier å være snilt priset. Har drømt om comboversjonen av 2204 combo i åresvis...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med unntak av den merkelige JMP overgangsmodellen fra '75-'76 som GPM nevnte. Nå har jeg aldri sett en sånn til salgs her til lands, så for all praktisk betydning er 2204/2203 50W og 100W modell av samme ampen. Og kombo versjonene pleier å være snilt priset. Har drømt om comboversjonen av 2204 combo i åresvis...........

Kjenner en dude som kjøpte en for 1000 spenn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.