Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger innspill til en microamp.


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt å kjøpe meg en mikro amp. Har en familie på 5 over meg, så litt begrenset hvor høyt jeg kan guffe på. Hittil har jeg klart meg med en MicroCube, men begynner å bli litt lei den nå. Bruker som regel bare delay og reverb på den.

På mitt andre hjem, så har jeg en KT88 modda JCM 800 2203 , men Electro voice elementer. (har også hotplate til denne, men tror det blir veldig upopulært å dra den hit jeg bor nå).

Så det jeg er ute etter er egentlig en veldig bra amp på MAX 5 watt. Tror det holder mer enn nok til mitt bruk. Det jeg ønsker er at den skal ha rør, og være utmerket på bedroom level. Om det er topp eller combo spiller egentlig ingen rolle, men en combo med ganske bra elementer hadde vært å foretrekke pga brukervennlighet og at jeg slipper å flytte et 4*12 kabinett hit. Men samtidig så ser en topp tøffere ut, og jeg har fortsatt ikke hørt bedre elementer enn EV 12-l( presonlig prefereanse). Så det er ett lite dilemma jeg har akkurat det der. Jeg innrømmer gjerne at jeg er en gainwhore. More is more. Men ampen MÅ ikke ha mye gain, siden jeg enkelt kan få dette med pedaler.Men hadde vært morro med masse gain. Musikkstilen min spenner seg fra 60`s psychadelia/rock- Jimmy Page- Hendrix- Frank Zappa- Satriani- Dimebag Darrel. Det som er mest interresant er at ampen har veldig god lyd på lavt volum, og har en god grunnmur for å bygge opp eventuellt mer gain/distortion hvis den ikke har det fra før..

De jeg har sett på er:

*Blackstar HT1 1W. head/combo Denne har vunnet flere priser som beste micro amp, og skal visst være helt utmerket. Noen som har erfaringer med denne?

* Marshall JCM 800 1w head/combo. Denne virker jo helt perfekt til meg. den har også en attuenator som kan gå helt ned til 0.1 W. Holdte på å kjøpe en sånn, men jeg ble ikke enig om pris med selger. Det var også topp versjonen.

* Randall Diavlo 1 watt head. Vet at det er noen nettsteder som har denne inne. Denne høres veldig bra til mitt bruk når jeg hr hørt på Youtube, men har litt problemer med å stole på youtube da det kan vøre mye annet som påvirker lyden.

* Zvex Nano Head 0.5W head. Denne har jeg hatt lyst på ganske lenge. Den virker ikke så heavy, og må sikkert ha en pedal i front for å få nok gain. På nettet så er denne ampen love or hate. Men den ser jævlig tøff ut, og lydklippene virker bra!

Så jeg lurer på om noen av dere har prøvd disse, eller har de selv? Eller andre forslag?

Takk!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert amp-simuleringer ala GuitarRig, POD HD eller noe i den gaten?

Jeg har to røramper hos mine foreldre som jeg savner hele tiden, men i leiligheten min spiller jeg som regel med headsett på, siden det bor folk over, under og ved siden av. Man kan oppnå ganske så bra lyd med et bra headsett og bra ampsimulering. Kan spille hele døgnet med god samvittighet :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en JCM800 1w combo så jeg kommer til å legge ut på Finn i løpet av uka ... kongeamp og anbefaler selvsagt denne :-)

Jeg kjenner ikke til de andre du nevner i innlegget men regner med at de også er amper som gjør jobben.

Da blir det hva man måte foretrekke.

Selv bruker jeg AxeFx som hjemmeamp og får da alt av amper og lyder på bedroom level.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.