Web Analytics
Jump to content

Noen som har Crook Custom i Norge?

Frode Hansen
 Share

Recommended Posts

Hallo.

Jeg lurer på om noen her er Crook Custom-eier(e), eller vet om det finnes noen i det hele tatt i Norge?

Forhåpentligvis blir jeg eier om et par mnd hvis ting går som de skal.

Kjøpte en 10 år gammel (opprinnelig Tele-headstock) maroon paisley Crook med McVay G-bender for litt over $3000 på ebay i helga.

Skulle gjerne lagt ut bilder her, men får ikke til å lagre fra ebay.

Problemet var at når selgeren oppdaget at jeg ikke var amerikansk, så ville han heve handelen. Han ville ikke sende ut av landet (forstå det den som kan...).

Vi ble enige om at jeg skulle prøve og finne noen i USA som han kunne sende den til, og som i sin tur kunne videresende den, eller bruke JetCarrier el.l.

Jeg har en kompis fra USA, og han kontaktet mora si - som gjerne tok i mot gitaren.

Dermed fikk jeg selger på gli, og gitaren skal nå være på tur til min venns mor.

Der blir den liggende til min venn drar over i mars på mammabesøk. Da tar han med seg gitaren når han kommer tilbake.

Så hvis alt går etter planen, så slipper jeg både frakt og moms.

Krysse fingrene...

Hvis han blir stoppet i grønn sone , og tollen finner ut hva den egentlig er verdt , så er det smugling og de konfiskerer gitaren ( du får den IKKE tilbake vanligvis) .

I tillegg vil han antakelig bli politianmeldt ved såpass høy sum . Tror ikke en slipper unna med kun bot i sånt tilfelle .

Tollvesenet er ikke dumme , og de kan bare ta et par telefoner til musikkforretninger og noen søk på nett , så finner de ut hva den egentlige verdien er .

Men om de har tid og gidder er en annen sak .

Han burde i hvert fall ha en eller annen kvittering med seg .

Og vi viser igjen til forumreglene om at informasjon og oppfordring til kriminelle handlinger ikke skal forekomme her på forumet. Til trådstarter vil jeg også si at det i tillegg er svært lite lurt å informere om slikt på et åpent offentlig nettsted...

Tråden stenges.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.