Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akg 240 Monitor


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Hey , lurte på en ting ,

noen som har noe erfaring med dette headsettet , eller akg generelt ?

Akg har jo som regel ganske lite bass i seg ... er det jævli dumt kanskje ?

sitter å spiller litt nå , og merker at basstonene i akkorder og sånnt lett blir borte .. på en skala fra 3 til 4 , hvor stort problem er dette? hehe

nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem for vokalister, keyboardister, gitarister m.m, men trommeslagere (som vil ha mye basstromme i misen) og bassister kan kanskje trenge noe med mer bass i

Kanksje teste 270/271 STUDUO. De er det mere trøkk i. Dessuten stenger de mer lyd UTE også. Men bakdelen er at de er litt mindre bahaglige å ha på seg i lengden pga tyngden og presset mot hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja

+ at det er bare meg som tar opp her da... jeg har ingen andre her ..

hehe ... men tror du det er noe problem sånn generelt sett ? når det kommer til mixing og å få med seg hele lydbildet ?

takk for tipsa anyway , men jeg har ingen "på besøk" i studioet her ... :)

nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med dette headset'et på hodet nå. Har egentlig Studio-versjonen, men jeg låner et Monitor-headset mens mitt er på reperasjon. Jeg er ingen stor lydekspert, men jeg er godt fornøyd med det. Både når det gjelder i opptakssituasjon (vokal/gitar) og til mixing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil uansett ikke anbefale å mixe med hodetelefoner, selv ikke for amatører. Grunnen er at stereobildet blir helt feil.

I og med at Studio versjonene som regele er dyrere er det grunn til å tro at de også er bedre...selv om dette ikke alltid stemmer. Jeg har en FØLELSE av at de bl.a. tåler mer trøkk. Og at det er enda mer transparente i lyden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK : jeg er helt ny på dette med monitoring og mixing . begynte med det for max en måned siden ,og har faktisk blitt veldig mye bedre :P hehe

men spørsmålet er . jeg harikke giddi å kjøpe studio monitore , jeg har et stk Akg headset , og jeg har 2 dårlige sony høytalere . Hvem av disse tror du er mest "sanne" i forhold til mixing og å få det til å stemme på vanlige stereoer ... ?

nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en blanding tenker jeg. Du kan mixe det grovt i akg'ene og sjekke mixen innimellom på sony'ene.

Det største problemet med å mixe på hodetlf er at stereobildet blir feil. Mange tror at det burde bli BEDRE med hodetlf fordi man hører hver kanal adskilt.

Men da glemmer man at når man lytter på høytalere så er ikke kanalene adskilt. Begge ørene plukker opp lyd både venstre og høyre kanal. Ergo er stereobildet annerledes enn med hodetlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja .. men jeg tenker mer på ting som angår Eq .. men ja , tipset om å sjekke innimellom på stereoen men grovmixe på headsettet har jeg fulgt opp .. takk skal du ha for tipsa .. kan jo hende at jeg bør skaffe meg et nytt anlegg til monitoring i nær fremtid også , men det har jeg ikke helt penger til ennå ....

-nilsefix-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.