Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Usikker på feil!


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en brukt Ibanez BTB1205E, og her er det en feil en plass.
Jeg er veldig sikker på at det er Jackinput som er herpa, da jeg forsøkte å skru av dekselet, og når jeg da rører ved Jackinputen, så skraper det å skrangler i monitorene...
Problemet er at av og til så kommer ulydene når jeg skrur på EQ pottene..
Kan det komme av at jackinputten er herpa, eller er det plausible og tenke at mer enn en ting er herpa her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som løskontakt og/eller støvete potter ... Easy fix, men man må jo åpne opp og sjekke, rengjøre, lodde og fikse da !

Du bor i Oslo, eller ?

4Sound Kongens Gate (gamle OP musikk) og Vintagegitar.no har jo i hvert fall flinke "gitardoktorer" som sikkert kan fikse det der + gi bassen en orntli' setup og EU kontroll ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leverte den inn til Erik Welo da via 4Sound..

Bassen kom tilbake etter over en mnd med beskjed om at han hørte det var no gæli no som ikke var helt rekti, men han fant ikke feilen.
Han anbefalte å skifte ut all elektronikken.

Jeg kikker her da: http://www.neutrik.com/en/audio/plugs-and-jacks/locking-1-4-chassis-jacks/

..og vurderer å bestille meg en sånn en, og høre om en annen teknikker kan bytte jacken.

Må da være flere i Oslo enn bare Welo?

Jeg brukte bare Allen Hunter, men nå stakk jo han hjem til Toronto da, så.. Jeg hakke peil lengre på techer i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som mer enn pluggen, det er da pussig at en tekniker ikke finner feilen. Skifte av plugg og i første rekke rens av potmetre med elektronikkrens er det jeg hadde forsøkt først.

Rettelse- på denne bassen har jo Ibanez tatt til vettet og stt inn en sånn Neutrik- plugg.

http://www.norskmusikk.com/ibanez-3jk1neu1-neutrik-output-jack/

Det er en smal sak å skifte en slik, tar ikke mange minuttene, og det er ikke vanskelig. man trenger ikke være gitartech med lang erfaring for å fikse noe sånt som det der. To skruer, lodde i ett minutt eller to, skru fast, og vips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.