Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overføring av penger til utlandet...


IntoTheVoid(HCGJ)

Anbefalte innlegg

har fått en deal på eit par Kramer American Pacers frå USA (ikkje Musicyo, brukt frå 80-talet), men..

problemet er: betalingsmetode :|

Like før eg vurderer å sende pengane i brev i posten.

Har ikkje PayPal, Bidpay, og banken min brukar ikkje Money Order/Cashier's

check.

Er ikkje 18 enda, så eg har berre "ungdoms-VISA".

Måten banken tilbyr krev kontonummer frå selgar og ei SWIFT-kode,

men denne metoda er ikkje selgaren av gitarane keen på å bruke.

Tips til løysning?

På førehand takk

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På www.westernunion.com kan du, så vidt jeg husker, kjøpe en money order. Om ditt bankkort er tilstrekkelig vet jeg ikke. Ikke sikkert selgeren går med på den varianten da den ikke er 100% sikker mot svindel.

Hvis det er en løsning, så kan jo andre betale via Paypal for deg. Det vil koste deg noen kroner her og der i overføringer, men ganske sikkert billigere enn en wire transfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har paypal, men når jeg engang i tiden kjøpte en gitar ifra england, der butikken verken tok paypal, visa eller noen form for "online" betalingsmåte, så gikk jeg bare i banken og satt dem inn på kontoen dems.. koster en 50 lapp eller noe sånt. Null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle gått bra det, men da ville jeg hatt litt info om summer, samt forsikret meg om at mottakerne var innforstått med betalingsmetoden. Valutakursen går opp og ned, i Paypal sender du i US$ (til statene) og hvor mye det blir i norske kroner er ikke alltid like lett å finne ut av på forhånd. Send en PM, så kan vi sikkert bli enige om noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Det er mulig. Enten betaler du det som skal til og i tillegg får forsikret forsendelsen, eller så kan du satse på at det går greit med "gift". Baksmellen som kan komme er større enn gevinsten, samtidig som du ikke kan få forsikret pakken for full verdi.]

Det er et spørsmål om moral. Har du ikke råd til å betale hva det koster, så har du i bunn og grunn ikke råd til å handle heller. Jeg har aldri unnlatt å betale moms, da jeg synes det er greit for samvittigheten å gjøre opp for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe fra USA en gang (var under 18 da)' date=' så jeg fikk pappa til å registrere seg på PayPal. Jeg ga penger til han, også betalte han med PP. Er ikke verre enn det! PayPal er vel den aller sikreste måten å gjøre det på også.[/quote']

Samme her, bare at jeg overførte pengene til pappa sin konto, og brukte Visakortet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig at det ikke funker med vanlig wire transfer...! Altså kontooverføring.

Det du trenger da er kontonummer fra selger, og "routing"-nummer.

Skulle ikke være noe problem for hverken deg, banken din eller selgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Det er mulig. Enten betaler du det som skal til og i tillegg får forsikret forsendelsen' date= eller så kan du satse på at det går greit med "gift". Baksmellen som kan komme er større enn gevinsten, samtidig som du ikke kan få forsikret pakken for full verdi.]

Det er et spørsmål om moral. Har du ikke råd til å betale hva det koster, så har du i bunn og grunn ikke råd til å handle heller. Jeg har aldri unnlatt å betale moms, da jeg synes det er greit for samvittigheten å gjøre opp for seg.

OK.. for meg er det ikkje noko katastrofe å betale mva.. ;)

men ung og uvitende som eg er syns eg at Staten smører vel tjukt på med 25% :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.