Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få gitar og forsterker til å låte som GNR?


Siss29

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri eid en Xbox, men hvis det lar seg gjøre teknisk, og det tipper jeg går greit, vil du få best lyd ved å koble et stereonanlegg til "line out" på xboksen og bruke det til lyden. Microcuben er ikke så egnet.

Hmmm....vi har ikke noe stereoanlegg tilgjengelig til xboxen. Eneste vi har stående er en såkalt Boomblaster. Vil den egne seg noe bedre enn Microcuben da?

Skal lyden kobles via xboxen altså? Ikke via tven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang II ville jeg nok (minst) gått for hvis jeg skulle oppgradere fra Micro Cube. 8" i Mustang I låter i overkant nasalt IMHO. Og de 100 wattene i IIIern er nok heller beskjedne sammenlignet med en 100W Marshall røramp ;) Fordelen med disse ampene er jo at selv om de har bra trøkk, så låter de ca. likt på lavt volum som høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En boomblaster vil fungere, og trolig bedre enn gitarforsterkeren. Som sagt, ikke xboxeier, men har sett at det lønner seg å bruke line out, delvis også fordi du vil få mindre latency (forsinkelse) på lyden fra xboxen.

Jeg har null snøring på anlegg og slikt, men Boomblasteren jeg har heter JVC-NB10W . Den har en egen Guitar/Mic input. I tillegg har den en inngang for phones og en AUX IN.

Xbox consollen er av typen Xbox S . Men jeg må si jeg bare blir veldig forvirra i forhold til hva slags kabel jeg trenger for å koble disse sammen :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bruke aux in- inngangen på boomblasteren. Fant bilder av xboxen, og det ser ut som om den av en eller annen grunn ikke har line outplugger, bare optisk ut, så da blir det vanskelig, siden boomblasteren ikke har optisk inn. Det skal ikke være lett. :)
Det er nok mulig å få til dette, men da må man begynne å surre med konvertere og ting og tang for å få det til, og det er det kanskje ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som det kan la seg gjøre med en slik, hvis du har en liggende: http://xbox.about.com/od/xbox360faqs/ss/x360hookupsbs_2.htm

Ellers er ikke rådet til Aph så dumt, men litt av greia med Rocksmith er da å få lyden inn i systemet som driver spillet og spille sammen med det, slik jeg opplever det.Jeg har jo en diger forsterker her, men bruker ikke den når jeg spiller rocksmith.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha analog lyd ut frå ein Xbox så er det kabelen lenka til over du må ha, eventuelt converter frå digitalt. Har du Aux inn på boomblasteren så fungerer det bra. Har den ikkje phonoinngang så kjøper du berre ein overgang til minijack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spell på den ampen du har, til du finner ut at det er legitimt å handle ny. Prug&pray!

Ja det blir nok ikke kjøpt noe ny forsterker med det første. Til det har jeg alt for lite tid og ressurser tilgjengelig til at jeg føler at det kan rettferdig-gjøres nå :)

Kan se ut som det kan la seg gjøre med en slik, hvis du har en liggende: http://xbox.about.com/od/xbox360faqs/ss/x360hookupsbs_2.htm

Ellers er ikke rådet til Aph så dumt, men litt av greia med Rocksmith er da å få lyden inn i systemet som driver spillet og spille sammen med det, slik jeg opplever det.Jeg har jo en diger forsterker her, men bruker ikke den når jeg spiller rocksmith.

Xbox og Tv er kobla sammen med HDMI kabel. Er ikke dette en kabel for tv som ikke har HDMI? Jeg trodde det var bedre å koble til ekstern lydkilde i stedet for å la lyden bare gå gjennom tven via HDMI? Var det ikke noe med forsinkelser i lyden på denne måten? Med Rocksmith altså?

Skal du ha analog lyd ut frå ein Xbox så er det kabelen lenka til over du må ha, eventuelt converter frå digitalt. Har du Aux inn på boomblasteren så fungerer det bra. Har den ikkje phonoinngang så kjøper du berre ein overgang til minijack.

Jeg er helt blank på det der med analog lyd, digital lyd, osv osv. Det jeg ønsket var å eventuelt få litt bedre lyd enn bare via tven når jeg spilte Rocksmith.

Hva er phonoinngang?

Boomblasteren har AUX IN, Phones IN og inngang for å koble en gitar jack til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det stemmer det med ekstern lydkilde. Den kabelen jeg linket til, er beregnet på tv-er uten hdmi, som du sier. Hele poenget med den er at video og lyd er delt, en plugg til video, og de to andre til høgre og venstre kanal. Man tager altså audiopluggene på denne og kobler inn på "aux in" på boomboksen. Videosignalet kan man la gå inn i tven via hdmi- kabelen. Dermed har du audiosignalet på en boks, og videosignalet på en annen boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det stemmer det med ekstern lydkilde. Den kabelen jeg linket til, er beregnet på tv-er uten hdmi, som du sier. Hele poenget med den er at video og lyd er delt, en plugg til video, og de to andre til høgre og venstre kanal. Man tager altså audiopluggene på denne og kobler inn på "aux in" på boomboksen. Videosignalet kan man la gå inn i tven via hdmi- kabelen. Dermed har du audiosignalet på en boks, og videosignalet på en annen boks.

Mulig jeg er stein hakke dum altså, men jeg blir bare mer og mer forvirra jeg :blush:

Xboxen har vel bare en HDMI kontakt. Denne er koblet til tven med en HDMI kabel. Altså HDMI->HDMI. Skal jeg erstatte denne med en slik kabel og så skal halvparten av disse dingsene på den andre siden inn i tven, og resten inn i Boomblasteren? AUX in på Boomblasteren er jo bare 1 inngang. Må jeg ha en slags overgang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.