Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få gitar og forsterker til å låte som GNR?


Siss29

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lære meg "Knocking on Heavens Door"-soloen til GNR, og har lyst at gitaren skal låte best mulig og mest mulig likt orginalen. Er det noen spesielle innstillinger jeg da bør gjøre, eller trenger jeg da noe mer utstyr?

Gitaren er en Epiphone Les Paul Junior. Forsterkeren en Roland Microcube.

Bruker tabsen fra denne videon, da den virker mest lik på det lille jeg husker fra forrige gang (fra 8-9 år siden) da jeg øvde på denne soloen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo! :) Når det gjelder innstillinger på ampen er det nok bare å prøve seg frem, ampmodellene på denne låter ikke akkurat som originalene for å si det mildt...

Ikke? Jeg er sikker på at han brukte en Roland Microcube når han spilte denne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kastet microcube'n og kjøpt en liten Fender Mustang, låter 100 ganger bedre og et hav av muligheter..

men det er nå bare min mening, har hatt optill flere CUBE forsterkere selv =/

Forøvrig er det bare å prøve seg fram.

Som hvilken en da mente du? Vil denne gi mer lyden jeg er ute etter altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hvilken en da mente du? Vil denne gi mer lyden jeg er ute etter altså?

Mustang forsterkerne er alle like, bortsett i fra watt styrken, samt 3 og oppover har skjerm og effect loop.

Jeg vil etter min mening ikke tro at du vil komme spesielt nært lyden du er ute etter med en cube forsterker, da jeg er generelt lite imponert med lyden disse produserer..

Fordelen med Mustang forsterkerne er at du har x antall forskjellige simulerte forsterkere, effekter osv å velge i.. slik at du har et enormt potensiale når det kommer til forskjellige lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang forsterkerne er alle like, bortsett i fra watt styrken, samt 3 og oppover har skjerm og effect loop.

Jeg vil etter min mening ikke tro at du vil komme spesielt nært lyden du er ute etter med en cube forsterker, da jeg er generelt lite imponert med lyden disse produserer..

Fordelen med Mustang forsterkerne er at du har x antall forskjellige simulerte forsterkere, effekter osv å velge i.. slik at du har et enormt potensiale når det kommer til forskjellige lyder.

Så du mener Fender Mustang Mini vil gjøre samme nytten som en av de større, når jeg allikevel skal bruke den bare til hjemmebruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener Fender Mustang Mini vil gjøre samme nytten som en av de større, når jeg allikevel skal bruke den bare til hjemmebruk?

I teorien ja.

Men ville nok kjøpt en Mustang 1, pga 8" element kontra 6.5" i minien..

Mulig jeg tar veldig feil her, men ser for meg at en 8" vil ha bedre bass respons kontra en knøttliten 6.5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en amp som låter som en Marshall med gain på 10 og volum på 10.

Mustang III er nok midt i blinken om du ikke går for Marshall!

Mustang III? Er ikke det en 100w forsterker? Har du tenkt jeg skal blåse bort 1 og 3-åringen eller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du Rocksmith, da? Det er jo haugevis med simuleringer av bokser og ting og tang med i det programmet. Hvorfor bruker du ikke bare det, og sparer pengene i stedet for?

Som nybegynner kan man ikke kjøpe seg god lyd, man må øve. Sett en nybegynner med femti timers gitarerfaring på et anlegg til 100 000, og vedkommende vil fortsatt høres ut som en nybegynner med femti timers fartstid. Dessuten disse små Cubene låter slettes ikke verst. For ikke så lenge siden var jeg og hørte på Tekrø som spilte med en sånn, og det låt aldeles kurant i mine ører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du Rocksmith, da? Det er jo haugevis med simuleringer av bokser og ting og tang med i det programmet. Hvorfor bruker du ikke bare det, og sparer pengene i stedet for?

Som nybegynner kan man ikke kjøpe seg god lyd, man må øve. Sett en nybegynner med femti timers gitarerfaring på et anlegg til 100 000, og vedkommende vil fortsatt høres ut som en nybegynner med femti timers fartstid. Dessuten disse små Cubene låter slettes ikke verst. For ikke så lenge siden var jeg og hørte på Tekrø som spilte med en sånn, og det låt aldeles kurant i mine ører.

Er det mulig å bruke microcuben på noen måte med dette programmet? Når jeg bruker xboxen bare med tven, så låter det jo ikke akkurat helt knall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.