Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eventide H9


Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner å bevege meg nedover den mørke stien mot pedalbretthelvete. Dette var veien det IKKE skulle gå.....:-/

Uansett så er jeg i en fase der jeg prøver å finne min greie når det gjelder effekter, jeg har lyst å prøve litt forskjellig. Jeg ser er at jeg er svært kresen på lydkvalitet, så utgiftene løper jo løpsk med en gang jeg begynner vurdere en effektpedal, og til syvende og sist kan jeg ende opp med å kjøpe noe jeg ikke har bruk for.

Får egentlig kløe og utslett av multieffekter (Har et boss ME-25 brett, men jeg innser at dette kun duger til hjemmebruk på hodetelefoner og knapt nok det)....men så oppdaget jeg Eventide H9 :)

Tanken min er at eventide har svært bra saker, og i denne boksen kan jeg få velge hvilke effekter fra Eventide jeg har lyst på og dytte de inn....uten å svi et beløp som tilsvarer et statsbusjett i en liten Afrikansk stat.

Er det noen av dere der ute som har erfaring med Eventide H9, evetuelt tanker rundt denne løsningen?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i samme situasjon som deg, og merker at jo mer jeg leser meg opp på pedaler, jo mer GAS blir det...

Ang. Eventide H9 så har jeg også fattet interesse for denne, men noe av det som holder meg tilbake er at man kun kan kjøre en effekt av gangen, med mindre jeg har lest feil...?

Edit: Det samme gjelder vel Strymon Mobius?

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Eventide H9 så har jeg også fattet interesse for denne, men noe av det som holder meg tilbake er at man kun kan kjøre en effekt av gangen, med mindre jeg har lest feil...?

Edit: Det samme gjelder vel Strymon Mobius?

Dette hadde jeg ikke tenkt på. Du mener at du ikke kan kjøre la oss si en oktav effekt samtidig som du bruker delay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slik jeg forstod det på noe jeg leste på et annet forum... Håper at noen her inne kan bekrefte eller avkrefte? Det hadde jo vært topp om det ikke var tilfelle... :)

Edit: ikke topp for lommeboka...

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah! Veldig oppklarende KristanF. Ja...var nesten for godt til å være sant at en boks skulle være perfekt :) Må nesten tenke litt videre på denne...får jo tross alt mye effekter for penga, og det er jo håp om at det vil finnes presets som fikser de greiene jeg ønsker da.

Edit: Ser f#@n ut som en må ha iPad eller iPhone for å kunne kjøpe presets!? Det er en dealbreaker...

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser endel kjører to stk H9 og linker dem sammen via midi. Da kan du styre den ene med den andre når du banker opp og ned.

Har ofte ytra et ønske om at Eventide skulle ha lagd en pedal i Line6 M9-format eller lignende :)

Muligheter for å lage banks med flere effekter tilgjengelig samtidig.

Det er noe som virkelig hadde trigget meg iallefall, et highend-alternativ til M9.

Før dere anti-korksniffere skyter inn - M9 er jo bra den, men endel kødd med utilregnelig oppførsel og middels bygge kvaltitet, samt at Eventide er i en annen klasse lydmessig.

Går fra å være "bra nok" til å bli studiokvalitet-effekter i multieffektformat, og da begynner vi å snakke :)

Tror det er noe folk ville vært villige til å betale endel for. Om de hadde gjort noe sånt, med bluetooth/app-systemet til H9 i bunnen, da begynner vi å snakke gitt...

Endret av KristianF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H9 kjører en algorithme av gangen. Det er ikke nødvendighvis det samme som en effekt men kan være det........ Det er samme prinsippet som på endel rack effekter. Så man kun ha en aktiv algo aktiv av gangen. Har skjønt det så at man betaler per algo, så kan man lage presets basert på de algo'er man har kjøpt.

Nå blir vel dette flag'a som spam men på HRI er det en del tråder om erfaringer med H9. Kort oppsummer så er iPad/iPhone appen og lyden helt konge. Interface'n på selve pedalen litt så som så.

Som vanlig hver gang noen kommer med noe nytt tenker man med en gang hvis de bare hadde gjort sånn og sånn og sånn........ sååååå hadde det vært fett, but It is what it is. Kommer vel en rimeligere vesjon også nå. Hadde vært litt forundra hvis Eventide lagde en M9 ass, ække helt deres segment og de hadde prisa seg rett ut av markedet. De kan ikke leve av deg og meg vettu Kristian..........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. For min del utgår H9 av den grunn. Og dette med at man må kjøpe algoritmer for å få de lydene man vil ut av pedalen synes jeg ikke noe om. Når jeg har kjøpt en pedal vil jeg ha et ferdig produkt, som jeg enkelt og helt på egenhånd kan styre lyden på. Uten å oppgradere, oppdatere, kjøpe/laste ned nye lyder etc. Tror jeg er litt gammeldags. :) Ikke har jeg iPhone eller iPad heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes på min side at H9 høres super ut, bortsett fra at jeg foreløpig må ha iOS enhet for å kjøpe og laste inn presets. Nå leste jeg på FAQ hos Eventde at de jobber med en alternativ løsning på akkurat dette.

Det følger jo med en del presets, og inntil videre kan jeg rett og slett se om jeg får tak i en brukt iPod touch eller noe. Har ikke bestemt meg for å gå for denne, men alt i alt så virker det forlokkende å ha en boks der en kan dytte inn algoritmer etter behov. Leste også at det kommer en H9 Core som er en strippet boks (ingen preloadede effekter) og selges for en rimeligere penge. Algoritmer som er kjøpt kan lastes inn på totalt 5 enheter, så på sikt går det an å ha 2 stk.

Skal sies at jeg nok er litt over snittet kapabel på sånne løsninger ettersom jeg jobber i IT bransjen, men jeg skjønner skepsisen enkelte har til denne boksen....er litt i motsatt ende av en vanlig stomp box, og det kan nok være lett å skru seg rett ut i granskauen her....er vel "pros & cons" med det meste:)

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.