Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergensbassister: Skjekk ut Schecter Fretless på hagstrøm!


Faktor

Anbefalte innlegg

H.. Rart verken Geddy Lee sig. Jazz Bassen Min Eller Fender CIJ 70's reissue Bassen min har noen dødpunkter da.. er det da sånn at Fender Japan rund banker de to andre landene når det gjelder kvalitet og sånt da? Jeg vet vertfall at jeg finner mine bedre enn noen av de amerikanske eller meksikanske...

Det er klart at du finner mange Fender-basser som ikke har dødpunkter. Om det er forskjell mellom MIJ, MIM eller MIA vet jeg selvsagt ikke, men jeg antar at problemet er mer fremtredende på billige modeller.

Jeg sier ikke at alle Fender-basser har problemer med dødpunkter, men jeg sier at Fender-designet er utsatt for det.

Oh yes...vet om noen MIA Jazz basser med dødpunkter.

Var vell en del som jeg forsto hadde det..

Pussig å litt synd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

H.. Rart verken Geddy Lee sig. Jazz Bassen Min Eller Fender CIJ 70's reissue Bassen min har noen dødpunkter da.. er det da sånn at Fender Japan rund banker de to andre landene når det gjelder kvalitet og sånt da? Jeg vet vertfall at jeg finner mine bedre enn noen av de amerikanske eller meksikanske...

Det er klart at du finner mange Fender-basser som ikke har dødpunkter. Om det er forskjell mellom MIJ, MIM eller MIA vet jeg selvsagt ikke, men jeg antar at problemet er mer fremtredende på billige modeller.

Jeg sier ikke at alle Fender-basser har problemer med dødpunkter, men jeg sier at Fender-designet er utsatt for det.

Oh yes...vet om noen MIA Jazz basser med dødpunkter.

Var vell en del som jeg forsto hadde det..

Pussig å litt synd..

t av det trekker eg egentlig konklusjonen av at Fender Japan e Bedre En Amerika og Mexico, begge bassene mine er perfekt og uten dødpunkter, Fender Japan har en bedre kvalitets kontroll etter det jeg har hørt. og mine to (henholdsvis Geddy Lee Jazz og 70's reissue) føles VANVITTIG mye bedre ut en noen av Fender sine nyere modeler, P bass halsene nå er rett ogslett pinglet og litt for breie i forhold til tykkelsen til å spille komfortabelt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
snakk om fretlessbasser, snart får jeg en Japansk Fender fretless jazzbass. Gleder meg!!!!!!! Er en kopi av den amerikanske Jaco-modellen. Skal behandle halsen med epoxy for å få den rette fretless lyden!

Her ser dere bilde av modellen:

http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/...-j/jb6277fl.htm

grats, japan basser er seriøst gode. bruk marine epoxi, jaco brukte det, kan ikke huske hvilken type da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grats, japan basser er seriøst gode. bruk marine epoxi, jaco brukte det, kan ikke huske hvilken type da...

Jonki, vet du eller noen andre om noen her i Norge som kunne tatt en jobb med å legge epoxy på fretlesshalser? Vurdere å sende til en fyr i USA, men det kan ta over en måned og det blir for lenge.

Skal ta noen bilder av bassen når jeg får tak i kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grats, japan basser er seriøst gode. bruk marine epoxi, jaco brukte det, kan ikke huske hvilken type da...

Jonki, vet du eller noen andre om noen her i Norge som kunne tatt en jobb med å legge epoxy på fretlesshalser? Vurdere å sende til en fyr i USA, men det kan ta over en måned og det blir for lenge.

Skal ta noen bilder av bassen når jeg får tak i kamera.

aner ikke altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... nå vet jeg ikke hvor du holder til, men jeg antar at både Henki på Eugen gitarer i Bergen vil kunne gjøre det, og kanskje også Hans Mikkelsen på HM Gitarverksted i Bergen kan hjelpe deg. Må vel finnes noe i Oslo, også??

Har vært hos Henki og justert en annen bass jeg har, så kommer til å spørre han. Hvor holder HM Gitarverksted til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.