Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Carvin DC727


magnetotusen

Anbefalte innlegg

Hei.

Ikke så ofte jeg poster her, men jeg lusker mye rundt og beundrer andre sine gitarer.

Tenkte jeg skulle lage en tråd da min DC727 endelig har kommet i hus etter noen smertefulle ukers ventetid. :D

Specs (på nynorsk):

-Walnut/maple neck through

-Swamp Ash body sides

-Walnut Top

-Maple fret board -no inlays

-Stainless steel frets

-Chrome Hardware

-D26 Pickups Cream coils

-2x split coil, 1x phase switch

Etter å ha fingra på denne noen timer de siste dagene må jeg konkludere med at dette er den mest smoothe gitaren jeg har.

Mye takket være SS fretsa og en meget komfortabel hals vil jeg påstå.

Bilder:

MinCarvinDC7272.jpgMinCarvinDC7274.jpgMinCarvinDC7275.jpgMinCarvinDC7273.jpgMinCarvinDC7277.jpgMinCarvinDC7276.jpgMinCarvinDC7278.jpg

Takk for assistanse Straymond!

Endret av magnetotusen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, hakke ta! Denne var monster!

Hva syns du om ss-frets og miccene i denne?

Takker.

Dette er den andre gitaren jeg kjøper med ss-frets, og jeg hadde ikke et snev av tvil om at jeg skulle ha det på denne. Det er så konge smooth, et must.

Det tok dog bare et par dager med Norsk vinterklima før båndene ble litt sjeggete. Jeg var litt stolt over at jeg turte å ta diamantfila og slipe de lett ned. Ble helt perfekt igjen, og ingen fuckups. :)

Mikkene er jo, for de som er litt bevandret i Carvin-verden, et omdiskutert tema. Jeg har vært forberedt på å bytte ut D26ene om nødvendig, men hittil synes jeg de funker veldig bra.

I og med at jeg har coil taps og fasebryter, eksperimenterer jeg og finner en del kule lyder. Tanken har hele tia vært at, selv om det er en 7 strenger så skal den ikke være en "One trick BROOOT-machine".

Kommer jeg til å prøve andre pickups med tia? Ikke utenkelig, men jeg vil da prøve å finne noe som virker like allsidige som Carvins.

Pen øks!

Hadde en Carvin 7-strenger for noen år siden og husker at halsen var helt mongo-god!

Gledelig å se at du har to Dean-gitarer i samlingen :-)

Jeg var veldig spent på halsen da jeg ikke har prøvekjørt en DC727 før, og frykta kanskje at den var litt i tynneste laget.

Den er bare helt kanon og ingen tegn til krampe i hånda som jeg ofte får med Westone'n min som har litt for tynn hals.

Pluss at den i likhet med resten av gitaren er i tung-oil, noe som gjør den rasende kjapp.

Dean var min forrige kjærlighet. Jævli gode gitarer, spesielt Soltero'en som er en USA CS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Dette er den andre gitaren jeg kjøper med ss-frets, og jeg hadde ikke et snev av tvil om at jeg skulle ha det på denne. Det er så konge smooth, et must.

Det tok dog bare et par dager med Norsk vinterklima før båndene ble litt sjeggete. Jeg var litt stolt over at jeg turte å ta diamantfila og slipe de lett ned. Ble helt perfekt igjen, og ingen fuckups. :)

Mikkene er jo, for de som er litt bevandret i Carvin-verden, et omdiskutert tema. Jeg har vært forberedt på å bytte ut D26ene om nødvendig, men hittil synes jeg de funker veldig bra.

I og med at jeg har coil taps og fasebryter, eksperimenterer jeg og finner en del kule lyder. Tanken har hele tia vært at, selv om det er en 7 strenger så skal den ikke være en "One trick BROOOT-machine".

Kommer jeg til å prøve andre pickups med tia? Ikke utenkelig, men jeg vil da prøve å finne noe som virker like allsidige som Carvins.

Jeg var veldig spent på halsen da jeg ikke har prøvekjørt en DC727 før, og frykta kanskje at den var litt i tynneste laget.

Den er bare helt kanon og ingen tegn til krampe i hånda som jeg ofte får med Westone'n min som har litt for tynn hals.

Pluss at den i likhet med resten av gitaren er i tung-oil, noe som gjør den rasende kjapp.

Dean var min forrige kjærlighet. Jævli gode gitarer, spesielt Soltero'en som er en USA CS.

Jeg har også en Dean Soltero Custom Shop...kriminelt god gitar som buldrer og braker noe sinnsykt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Dean Soltero Custom Shop...kriminelt god gitar som buldrer og braker noe sinnsykt! :-)

Knall gitar! og tung!, min veier tett over et tonn tror jeg. Solid Mahogny tvers igjennom.

I motsetning til min Carvin som uten sidestykke er min letteste gitar, mye takket være Swamp Ash skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall gitar! og tung!, min veier tett over et tonn tror jeg. Solid Mahogny tvers igjennom.

I motsetning til min Carvin som uten sidestykke er min letteste gitar, mye takket være Swamp Ash skulle jeg tro.

Hehe, ja jeg tror at min er oppunder et tonn i vekt også!

Har du bilder av din Soltero Custom Shop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren her i Norge kan vi ha en innendørs luftfuktighet ned mot ti prosent, noe som vil imponere folk som bor i de tørreste ørkene i verden. Jeg sier ikke at du har påstått noe annet, men det at gitarer utvikler skjegg er ikke noe tegn på dårlig kvalitet på noen måte, men at vi bor i et relativt ekstremt klima i forhold til gjennomsnittet.

Heldigvis er det jo slik at hvis man løser problemet når det er som verst, så er man kvitt det resten av gitarens levetid, så sant det ikke kommer vintre med enda lavere fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.